تازه های سایت

کد مطلب: 55527
14. اسفند 1402 - 0:03
مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی ایران، دوشنبه با ورود مثلث مدعیان و برگزاری ۳ دیدار به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مرحله یک شانزدهم رقابت‌های جام حذفی ایران دوشنبه با برگزاری سه دیدار پیگیری می‌شود تا پرونده این مرحله از رقابت‌ها بسته شود.

تیم‌های استقلال، سپاهان و پرسپولیس به دلیل حضور بازیکنانشان در تیم ملی فوتبال نتوانستند در زمان تعیین شده دیدارهای خود را انجام دهند و فردا مقابل رقیبان خود قرار می‌گیرند.

استقلال - مس‌رفسنجان؛ انگیزه بالای نکونام برای اولین شکست نویدکیا

استقلال در شرایطی باید مقابل مس قراربگیرد که شرایط این تیم در نیم فصل دوم بعد از حضور محرم نویدکیا متحول شده است. مس با هدایت نویدکیا از سه بازی لیگ برتری خود موفق به کسب ۵ امتیاز شده و شکستی را تجربه نکرده است.

استقلال نیز روند خوب نیم فصل اول خود را حفظ کرده و بعد از برتری حساس در هفته گذشته مقابل سپاهان، جایگاهش را در صدر جدول تثبیت کرد.

نکته منفی برای استقلال در این فصل، عملکرد ضعیف این تیم در بازی‌های بیرون از خانه بوده است. برخلاف بازی‌های خانگی که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، آبی‌پوشان مدت‌هاست که نتوانستند بیرون از خانه به برتری دست پیدا کنند و آخرین برد آن‌ها مقابل همین مس رفسنجان در هفته هفتم لیگ برتر رقم خورد.

زبیر نیک نفس و بهزاد غلامپور نیز به دلیل محرومیت در این دیدار حضور ندارند.

دو تیم تا به حال هفت بار در رقابت‌های مختلف مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل کار کسب ۵ برد برای استقلال و ۲ تساوی بوده است.

صدرنشین کنونی لیگ برتر با ۷ بار سابقه قهرمانی در جام حذفی، مثل پرسپولیس پرچمدار است.

سپاهان - شمس‌آذر؛ به وقت انتقام

شاگردان ژوزه مورایس اصلا شرایط خوبی ندارند و آن‌ها هر ۶ دیدار خود در مجموع رقابت‌ها را با باخت پشت سر گذاشته‌اند. سپاهان پس از پیروزی پنج گله مقابل هوادار در تهران که بیش از دو ماه پیش رقم خورد، برابر آلومینیوم، گل‌گهر، شمس‌آذر، الهلال (دو مرتبه) و استقلال شکست خورد و علاوه بر حذف از رقابت‌های آسیایی، در لیگ برتر نیز از رقبای خود عقب ماند.

حالا سپاهان انگیزه بالایی برای انتقام از شمس‌آذر دارد، جایی که این تیم در هفته پایانی نیم فصل با یک گل در قزوین نتیجه را به شمس آذر واگذار کرد.

شمس آذر اما برخلاف نیم فصل اول که عملکرد چشم‌گیری داشت در نیم فصل دوم در سه دیدار خود دو تساوی و یک شکست را در کارنامه ثبت کرده و این تیم نیز شرایط خوبی ندارد.

پرسپولیس - نفت و گاز گچساران؛ اوسمار به دنبال هت‌تریک

مدافع عنوان قهرمانی نسبت به دو رقیب لیگ برتری خود، بر روی کاغذ بازی راحت‌تری در ورزشگاه آزادی مقابل حریف لیگ یکی دارد.

اوسمار ویرا برای اولین بار در حضور هواداران پرسپولیس به‌ ورزشگاه آزادی می‌آید. او بعد از یحیی گل‌محدی با حواشی زیاد هدایت سرخ‌پوشان را بر عهده گرفت و کار خود را با شکست مقابل الومینیوم اراک آغاز کرد تا فشار انتقادات بر روی این سرمربی برزیلی بیشتر شود.

اما پرسپولیس با ۲ برد متوالی مقابل تراکتور و ذوب‌آهن به یک حاشیه امن دست پیدا کرد تا فشارها از روی اوسمار برداشته شود و حالا به دنبال کسب سومین برد متوالی خود است.

در مقابل نفت‌ و گاز در اولین فصل حضورش در لیگ یک عملکرد مناسبی داشته و تحت هدایت پیروز قربانی موفق شده با ۳۲ امتیاز در رتبه ششم جدول قرار بگیرد.

قطعا پیروز قربانی به‌عنوان پیشکسوت آبی‌های پایتخت انگیزه‌های بالایی برای تقابل با پرسپولیس دارد.

رضا کرملاچعب نیز از بازیکنان این تیم محسوب می‌شود که سابقه پوشیدن لباس پرسپولیس را در کارنامه خود دارد.

دیدگاه شما