تازه های سایت

کد مطلب: 55487
9. اسفند 1402 - 2:01
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه احتیاط رانندگان در تردد در محورهای استان با توجه وضعیت جوی هوا و بارش برف ضروری است، گفت: در سطح استان همدان هیچ راه و جاده بسته‌ای نداریم و تردد کاملا برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد آهکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از شنبه تا به امروز هشتم اسفندماه با آغاز بارش‌ها توسط راهداری سطح استان همدان ۱۵ هزار کیلومتر- باند برف‌روبی شده و خوشبختانه تمامی راه‌ها باز است.

وی افزود: فقط گردنه‌ها شامل اسدآباد، نورآباد نهاوند و سوباشی کبودراهنگ، محور رزن- آوج، و گرمک رزن بارش پراکنده برف به همراه لغزندگی سطح راه‌ها را شاهد هستیم که این محورها رانندگی با شرایط خاص خود را می‌خواهد و رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از هر گونه شتاب‌زدگی در رانندگی بپرهیزند.

آهکی با اشاره به اینکه در ۱۵ مقطع در سطح استان همدان دارای کولاک زمینی هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گردنه اسدآباد، مقداری از بزرگراه کولاک و مه‌آلود بوده و در این مقاطع نیاز است رانندگان احتیاط بسیاری در رانندگی داشته و با سرعت مطمئنه حرکت کنند چراکه برخی از رانندگان در این مقاطع با توجه به خشک بودن بخشی از جاده با سرعت در حال حرکت هستند که در حین حرکت با کولاک زمینی مواجه شده و به ناگاه ترمز می‌کنند و خودروی آنها لیز خورده و به خارج از جاده منحرف می‌شود.

وی از انجام ۶۷۰۰ تن نمک‌پاشی سطح جاده‌های استان همدان از روز شنبه با آغاز بارش برف تاکنون خبر داد و  ادامه داد: طبق بخشنامه سازمان راهداری کشور و محیط زیست به هیچ عنوان به خاطر وجود اراضی کشاورزی راه‌های روستایی نمک‌پاشی انجام نمی‌گیرد و ممنوعیت دارد.

آهکی گفت: در این ارتباط برخی از روستائیان طی تماس با راهداری از عدم نمک‌پاشی راه‌های روستایی خود توسط راهداری گلایه‌مند هستند که لازم است بدانند نمک‌پاشی راه‌های روستایی به علت اراضی کشاورزی دارای ممنوعیت است و در این محورها امکان نمک‌پاشی وجود ندارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۶۳ نیروی راهداری استان همدان با استفاده از ۳۱۳ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در ۳۵ راهدارخانه و ۴۵ گردنه برفگیر با ۵۰ اکیپ واکنش سریع راهداری فعالیت دارند و به صورت آماده‌باش هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان مطرح کرد: در همه راهدارخانه‌ها نیروهای راهداری به صورت دو شیفت حضور دارند و در صورت بروز هر گونه مشکل سریع وارد عمل می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه شما