تازه های سایت

کد مطلب: 55412
30. بهمن 1402 - 7:58
مدیرکل هواشناسی استان همدان ضمن تحلیل فعالیت آخرین سامانه بارشی بهمن ماه امسال در همدان گفت: در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان همدان میانگین بارش در پهنه استان ۶۲ میلیمتر به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حسن عابد در خصوص سامانه بارشی اخیر در همدان اظهار کرد: سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ وارد استان شد و تا بامداد شنبه ۲۸ بهمن ادامه داشت.

عابد افزود: میانگین بارش ۷۲ ساعته در پهنه استان ۶۲ میلی‌متر بود و فعالیت این سامانه در نوع خود بی سابقه بوده به طوریکه در بسیاری از مواقع با بارش‌های مداوم با شدت، ملایم و متوسط همراه بود و لازم به ذکر است طی ۴۷ سال گذشته در ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان در ۱۳ مورد بارش ۳ روزه بیش از این سامانه اخیر رخ داده است.

مدیر کل هواشناسی استان همدان یادآور شد: این سامانه تا ظهر جمعه با بارش باران در استان فعال بود و از بعداز ظهر جمعه بارش آن به‌صورت برف در سطح استان ادامه داشت.

عابد ادامه‌داد: تا قبل از این سامانه استان همدان دارای کسری ۵۶ میلی‌متری (منفی ۳۵ درصد) بارش نسبت به بلند مدت و ۱۱ میلیمتر (منفی ۱۰ درصد) نسبت به سال قبل بوده است که در پایان فعالیت سامانه بخش عمده این کسری‌های بارش در پهنه استان جبران شد و نسبت به بلند مدت منفی ۲ درصد و نسبت به سال قبل مثبت ۳۶ درصد بارش دریافت کرد.

مدیر کل هواشناسی استان همدان اظهار کرد: بین شهرستان‌های استان، نهاوند ۹۶ میلی‌متر و رزن ۳۱ میلی‌متر از این سامانه بارشی دریافت داشتند که بیشترین بارش در بین ایستگاه‌های شبکه پایش استان، تاریک دره نهاوند با ۱۲۳ میلی‌متر بود و بیشترین بارش برف در ایستگاه باران سنجی شورین ۳۵ سانتی‌متر، ایستگاه باران سنجی همه کسی ۳۰ سانتی‌متر و متوسط بارش برف استان ۱۲ سانتی‌متر بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان همدان، وی یاد آور شد: اداره کل هواشناسی استان همدان روز ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ با صدور هشدار نارنجی نسبت به سامانه بارشی از طرق مختلف (صدا و سیما، خبرگزاری‌ها،. کانال‌های فضای مجازی و...) اطلاع رسانی کرد.

دیدگاه شما