تازه های سایت

کد مطلب: 55377
26. بهمن 1402 - 8:51
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند هشدار داد
رودخانه گاماسیاب در معرض پسماندها
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند نسبت به دفع پسماندها در رودخانه گاماسیاب توسط اهالی روستاهای مسیر این رودخانه هشدار داد.

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط‌زیست پایگاه خبری  تحلیلی گرو، گفت: اهمیت حفظ و حراست از محیط زندگی و پدیده‌های طبیعی بر کسی پوشیده نیست و همه آحاد جامعه در قبال محیط‌زیست مسئولیت دارند.
وی اظهار داشت: از همین رو همه باید تلاش کنیم تا محیط‌زیستی سالم و پاکیزه داشته باشیم و با مشارکت و همکاری نسبت به جلوگیری از ایجاد آلودگی اقدام کنیم.
قیاسی در همین رابطه افزود: با توجه به بازدیدها و بررسی‌های کارشناسان محیط‌زیست شهرستان مشاهده‌شده که بسیاری از روستاهای مستقر در حاشیه رودخانه گاماسیاب و نهرهای اصلی و منشعب از آن متأسفانه با تخلیه و ریختن پسماندهای روستا موجب آلودگی این رودخانه را فراهم کرده‌اند.
وی ادامه داد: این پسماندها اعم از پسماندهای عادی، فضولات دامی، امعاواحشا و خونابه‌های دام‌های ذبح‌شده و ... است که موجبات آلودگی شدید رودخانه را فراهم می‌آورند.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: دراین‌ارتباط به کلیه دهیاران روستاهای هدف تذکرات و هشدارهای محیط‌زیستی جهت ممانعت و جلوگیری از دفع غیراصولی پسماندها و پساب‌های تصفیه نشده ابلاغ‌شده است.
وی اظهار داشت: بدیهی است در صورت عدم رفع و ممانعت از آلودگی‌های موصوف توسط دهیاران مربوطه اقدامات مقتضی از سوی دستگاه ذیصلاح قضایی شهرستان در خصوص ترک فعل و قصور از اقدامات بایسته مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
قیاسی بیان کرد: رودخانه گاماسیاب یکی از جاذبه‌های طبیعی و بسیار ارزشمند و زیستگاه جانوران زیادی است که لازم است همه در جلوگیری از آلودگی آن اهتمام لازم را داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش از جریمه میلیونی شکارچی غیرمجاز خرگوش در این شهرستان خبر داد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند گفت: دو نفر از متخلفین شکار و صید که مبادرت به شکار یک سر خرگوش و حمل غیرمجاز سلاح شکاری نموده بودند، حسب رأی صادره از محاکم قضایی شهرستان نهاوند جریمه شدند.
قیاسی افزود: آن‌ها نه‌تنها به پرداخت مبلغ ضرر و زیان خرگوش تلف‌شده به مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال محکوم شدند بلکه به اتهام شکار بدون اخذ پروانه و عدم رعایت محدودیت و ممنوعیت‌های شکار و صید به پرداخت مبلغ ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت نیز محکوم شدند.
وی در پایان گفت: بدیهی است پس از قطعیت رأی، لغو صلاحیت اخذ پروانه شکار و حمل سلاح نیز برای آن‌ها اعمال می‌شود.
انتهای خبر/

دیدگاه شما