تازه های سایت

کد مطلب: 55310
17. بهمن 1402 - 1:16
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در پی ناپایداری آب و هوایی در استان، سرعت وزش باد طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر نقاط افزایش می‌یابد به طوری که سرعت لحظه ای باد عصر سه‌شنبه در برخی از نقاط به ۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، روح الله زاهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده برف، افزایش سرعت وزش باد، سردی هوا و یخ زدگی سطح معابر پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی رفته رفته از آسمان استان خارج می‌شود، اظهار کرد: بارش خفیف برف در نیمه غربی و بخش هایی از شمال استان برای امروز و صبح فردا ادامه دارد و پس از آن سرعت وزش باد در استان افزایش می‌یابد.

زاهدی ادامه داد: وزش باد شدید پدیده غالب وضعیت آب و هوای استان طی ۲ روز آینده است.

وی تصریح کرد: طی روز گذشته کمی از سردی دمای هوای استان کاسته شده و تا چهارشنبه روند افزایشی دما ادامه دارد، اما پس از آن دوباره دمای هوا کاهش می یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: نهاوند و قهاوند با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر و رزن با ۹ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب بیشترین و کمترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و چهار درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده است.

دیدگاه شما