تازه های سایت

کد مطلب: 54758
15. آذر 1402 - 1:07
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند:
صدور اخطار زیست‌محیطی برای کلینیک درمانی در نهاوند
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: به دلیل دفع و دفن غیربهداشتی پسماندها برای یکی از کلینیک‌های شبانه‌روزی در نهاوند اخطار زیستی محیطی صادرشده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: توسط بازرسان و کارشناسان این اداره در هفته اخیر پایش‌ها و بررسی‌هایی از محل دفع و دفن پسماندهای عادی شهرستان انجام شد.
وی اظهار داشت: در این بازدیدها مشخص شد که یکی از کلینیک‌های شبانه‌روزی شهرستان برخلاف قوانین و مقررات پسماندها، مبادرت به دفع پسماندهای ویژه (عفونی، تیز، برنده) در مکان‌های غیرمجاز کرده است.
قیاسی افزود: این اقدام موجبات آلودگی شدید محیط‌زیست و تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی را فراهم آورده است که در این راستا به متصدی واحد موردنظر اخطاریه زیست‌محیطی ابلاغ شد.
وی اظهار داشت: جهت کنترل و حفاظت سلامت عمومی و حفظ محیط‌زیست کلیهٔ دستگاه‌های نظارتی موضوع ماده ۳۶ آیین‌نامه اجرایی قانون یادشده مکلف به شناسایی، پیگیری و معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی هستند.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: از شهروندان درخواست داریم چنین تخلفاتی را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به محیط‌زیست گزارش کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل پرونده قضایی برای راننده آلوده‌کننده محیط‌زیست در این شهرستان خبر داد.
قیاسی گفت: یک راننده تراکتور به‌رغم تذکرات و هشدارهای محیط‌زیستی و نصب تابلوهای ممنوعیت تخلیه نخاله و سایر پسماندها در مکان‌های غیرمجاز توسط شهرداری در مبادی خروجی و محورهای مواصلاتی، اقدام به تخلیه نخاله در داخل محدوده شهرکرد.
وی ادامه داد: این اقدام موجبات آلودگی زیست‌محیطی، بی‌نظمی از حیث منظر و ایجاد فضایی جهت تجمع سایر پسماندها و مسدود نمودن مسیل‌ها و آبراهه‌ها را فراهم کرده است.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: به همین دلیل پرونده تخلفی برای وی جهت تحت تعقیب و کیفر قانونی قرار گرفتن و توقیف خودرو تراکتور مربوط همراه با مستندات تقدیم مرجع قضایی شد.
 قیاسی در پایان از کلیه شهروندان و خصوصاً رانندگان کامیون‌ها و تراکتورها برای داشتن شهری با ورودی‌های زیبا و عاری از آلودگی‌های محیط‌زیستی، درخواست کرد از ریختن زباله‌ها و نخاله‌ها در مکان‌های غیرمجاز خودداری کنند.

دیدگاه شما