تازه های سایت

کد مطلب: 54396
19. مهر 1402 - 10:22
شهردار نهاوند گفت: بعد از حدود ۲ دهه درجه شهرداری نهاوند از ۸ به درجه ۹ ارتقا پیدا کرد تا شاهد خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مجید یوسفی نوید در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: آخرین تغییر درجه شهرداری نهاوند سال ۸۴ بوده و با پیگیری‌های انجام‌شده خوشبختانه از ۸ به ۹ ارتقا یافته است.

وی اظهار داشت: با این ارتقا مسیر جذب اعتبارات ملی در اجرای پروژه‌های بزرگ شهری هموارتر و خدمت‌رسانی به شهروندان بهتر خواهد شد.
 یوسفی نوید بابیان اینکه وزارت کشور شهرداری‌ها را بر اساس جمعیت، درآمد و موقعیت جغرافیایی شهر، درجه‌بندی می‌کند، تصریح کرد: درجه‌بندی شاخص و ملاکی است تا دولت بر اساس آن میزان اعتبارات عمرانی موردنیاز برای اجرای پروژه‌های شهری ازجمله تأمین بودجه، تجهیزات و ماشین‌آلات لازم را پیش‌بینی کند.
وی گفت: ازاین‌رو می‌توان گفت درجه شهرداری شاخصی برای تعیین میزان توسعه شهر است و از سوی دیگر هر چه شهری توسعه‌یافته‌تر باشد به دلیل درجه بالاتر، اعتبارات بیشتری دریافت می‌کند.
شهردار نهاوند ادامه داد: درمجموع می‌توان گفت درجه‌بندی شهرداری‌ها ملاک عمل برای تعیین ساختار سازمانی، پست‌های اداری، حدنصاب معاملاتی، شرایط لازم برای شهردار شدن و دریافت اعتبارات ملی است که این مهم با پیگیری‌های انجام‌شده به انجام رسیده تا یکی دیگر از مشکلات کهنه و فراموش‌شده نهاوند رفع شود.
یوسفی نوید اظهار داشت: رها کردن موانع توسعه و انجام کارهای روزمره در شهرداری باعث عقب ماندن شهر و ایجاد مشکلات برای شهروندان می‌شود.
وی ادامه داد: پیگیری نیازهای شهر و رفع مشکلات باید در لحظه انجام گیرد تا سد راه توسعه و پیشرفت نگردد و تاکنون موانع و مشکلاتی در شهر رفع شده که از سال‌های گذشته برجای‌مانده و مشکلات بسیاری برای شهروندان و شهرداری ایجاد کرده بود.
شهردار نهاوند گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و هموار کردن مسیر پیشرفت و توسعه نهاوند بر ریل قرارگرفته و این تغییرات طی دو سال گذشته آغازشده و روزبه‌روز بهتر و بیشتر خواهد شد.
اجرای روکش کامل آسفالت کمربندی نهاوند
شهردار نهاوند در ادامه بیان داشت: با توجه به تردد بالای خودروهای سنگین از کمربندی‌های شهر و تخریب آسفالت این جاده‌ها، عملیات آسفالت کامل با پیگیری نماینده و همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نهاوند آغاز شد.
یوسفی نوید ادامه داد: در این عملیات مبلغ تقریبی برآورد، حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است که مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال طی تفاهم‌نامه تنظیمی شامل اصلاح و اجرای زیرساخت‌ها، لکه‌گیری و زیرسازی توسط شهرداری و مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در قالب روکش کامل آسفالت از طریق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام گیرد.
شهردار نهاوند گفت: شهرداری در انجام آسفالت معابر طی دو سال گذشته به‌صورت جدی پیگیری کرده و بیش از نود درصد معابر، محلات و مناطق سطح شهر که در دهه‌های گذشته حفاری و تخریب‌شده بودند و همچنین کوچه‌های خاکی که عملیات آسفالت تاکنون انجام نگردیده است را طی برنامه‌ریزی انجام‌شده لکه‌گیری و روکش آسفالت به لطف خدا انجام دهیم.
وی افزود: سعی بر انجام ۱۰ درصد معابر باقیمانده طی فصل کاری راداریم و در صورت مناسب بودن شرایط، مشکل عمومی و درخواست‌های مردم به فضل خداوند به اتمام خواهد رسید.

دیدگاه شما