تازه های سایت

کد مطلب: 5319
13. آذر 1391 - 6:20
پایگاه خبری گرو به نقل از فارس: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند گفت: 34 درصد از افرادی که در شهرستان نهاوند وارد مراکز فنی و حرفه‌ای می‌شوند جذب بازار کار شده و مشغول فعالیت می‌شوند.
خبرگزاری فارس: 34<br />
 درصد حرفه‌آموزان فنی نهاوند جذب بازار کار شده‌اند

به گزارش"گرو " احمد سیفی پیش از ظهردیروز در جمع حرفه‌آموزان مرکز فنی و حرفه‌ای نهاوند اظهار کرد: امروزه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص از عوامل کلیدی و انکارناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی در هر کشور است.

وی گفت: هر نوع سرمایه‌گذاری کلان در بخش‌های مختلف اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در بخش نیروی انسانی و توسعه این منابع است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند تأکید کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهاوند به واسطه وجود زیرساخت‌های فیزیکی مناسب توانسته در راستای تأمین نیروی انسانی ماهر توفیقاتی را به دست آورد.

وی از وجود رشته‌های همچون اتومکانیک، برق صنعتی، برق ساختمان درجه یک و 2، تعمیرکار لوازم خانگی، صنایع چوب، منبت و معرق، عمران، جوشکاری، فناوری اطلاعات در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان خبر داد و ابراز کرد: سالانه بیش از طی چند مرحله تعداد بیش از 400 نفر از علاقه‌مندان آموزش‌های مختلف را کسب و بعد از اتمام دوره آموزشی گواهینامه مهارت را اخذ می‌کنند.

سیفی از وجود‌ ده‌ها رشته ویژه خواهران شامل عمران، صنایع چوب، صنایع سفالگری، طراحی دوخت، قالی‌بافی و گلیم‌بافی، پرده‌دوزی خبر داد و افزود: سالانه بیش از 300 نفر از خواهران علاقه‌‌مند را آموزش داده که تا هفت ماه سال جاری 34 درصد از افرادی که آموزش‌های مورد علاقه خود را گذرانده‌اند جذب بازار کار شده و برای خود و دیگران شغل پایدار ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد مرکز عرضه محصولات ساخته شده توسط حرفه‌آموزان ابراز کرد: چنانچه بازار فروش محصولات این افراد در سطح شهرستان ایجاد شود حرفه‌آموزان قادر خواهند بود محصولات خود را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت وارد بازار فروش کرده و اشتغال مولد ایجاد کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند افزود: از مزایا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای رایگان بودن آموزش‌هاست و دیگر اینکه مربیان این رشته‌ها از مجرب‌ترین مربیان هستند.

دیدگاه شما