تازه های سایت

کد مطلب: 52988
25. ارديبهشت 1402 - 1:02
اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: بر اساس داده های پایش کیفیت هوای شهرهای ملایر، تویسرکان، نهاوند و اسدآباد بسیار ناسالم گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: بر اساس داده های پایش کیفیت هوای شهرهای ملایر، تویسرکان، نهاوند و اسدآباد بسیار ناسالم گزارش شده است.

در این گزارش آمده است: بر اساس داده های پایش کیفیت هوای وضعیت کیفیت هوای شهر همدان نیز در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها است.

منشا آلودگی خارج از استان و ذرات معلق بالاتر از ۱۰ میکرون(گرد و غبار) است.

بنابراین به افراد سالمند، کودکان، بانوان باردار، بیماران تنفسی و ریوی، مبتلایان به کرونا و بیماران قلبی و عروقی توصیه می شود که در این شرایط از منزل خارج نشوند.

همچنین در چنین شرایطی انجام ورزش و فعالیت بدنی در فضاهای باز شهری نیز به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

این استان دارای هفت ایستگاه پایش کیفی هوا است.

دیدگاه شما