تازه های سایت

کد مطلب: 5297
12. آذر 1391 - 9:52
پایگاه خبری گرو به نقل از مهر: هفته پایانی از نیم فصل نخست لیگ برتر در حالی فردا برگزار می‌شود که استقلال و سپاهان در خارج از خانه در اندیشه قهرمانی نیم فصل هستند و پرسپولیس در آزادی میزبان تراکتورسازی است، دیداری که نبرد مربیان پرتغالی در لیگ برتر است.
به گزارش پایگاه خبری گرو:، هفته هفدهم و پایانی نیم فصل نخست از دوازدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا دوشنبه با برگزاری 9 مسابقه پیگیری می‌شود.

سایپای البرز - گهر زاگرس دورود
بازگشت مایلی‌کهن به کرج و رویارویی با مجتبی تقوی، یکی از مهم‌ترین سکانس‌های بازی سایپا - گهر است. در لیگ دهم که حاجی مایلی سرمربی سایپا بود، تقوی گزینه اصلی‌ جایگزینی اش بود و مطرح شدن جملاتی همچون "تقوی بخواهد سایپا را دو دستی تقدیمش می‌کنم" و "ذره‌ای به دنبال صندلی مایلی‎کهن و صالح نبودم" از سوی دو طرف، نشان‌دهنده عمق مشکلات بود.
البته از نظر فنی هم این بازی اهمیت‌های بسیاری دارد. تیم پرنوسان سایپا پس از توقف خارج از خانه برابر نفت تهران،  امیدوار است با سومین پیروزی متوالی خانگی، نیم فصل را با نتیجه و جایگاهی خوب به پایان برساند. البته گهری‌ها با ورزشگاه انقلاب بیگانه نیستند زیرا برخی از دیدارهای خانگی خود در فصل جاری را در این ورزشگاه برگزار کرده‌اند. آنها پس از 5 شکست متوالی در اندیشه گرفتن امتیاز در کرج، پاره کردن نوار ناکامی‌های خود و رسیدن به آرامش نسبی هستند.

مس کرمان - صبای قم
مس که در هفته‌های گذشته روند رو به رشدی داشته است، امیدوار است با پیروزی خانگی برابر صبا، خود را به جمع تیم‌های نیمه بالای جدول برساند تا با آرامش تعطیلات نیم فصل را آغاز کند. در کنار اهمیت پیروزی، بحث خداحافظی آقای گل با مس این روزها سوژه داغ رسانه‌ها است.
عنایتی که در ابتدای فصل از صبای قم جدا شد و به مس کرمان پیوست، به خاطر مشکلات خانوادگی می‌خواهد به تهران بازگردد و آیا این بازگشت با گلزنی به تیم سابق همراه می‌شود؟ البته تیم صبا هم که این روزها وضعیت مناسبی ندارد، پس از قبول استعفای رمضان بیگی، بدون مدیرعامل به کرمان سفر می‌کند و آرزوی اصلی مرفاوی سرمربی این تیم، کسب 3 امتیاز در کرمان است تا با تکیه بر این امتیاز ارزشمند، بیش از این در جدول لیگ سقوط نکند.

آلومینیوم هرمزگان - سپاهان اصفهان
فرار از قعر و رسیدن به قهرمانی در نیم فصل هدف مربیان تیم‌های آلومینیوم و سپاهان است. هرمزگانی‌ها پس از انصراف از جام حذفی، تمام توجه خود را به لیگ معطوف کرده‌اند و امیدوارند با پیروزی برابر سپاهان در خانه و ناکامی پیکان یا داماش در دیدارهای این هفته، بالاخره فانوس را به دست تیم دیگری بسپارند و با قهرمان کردن استقلال در نیم فصل، هواداران این تیم را هم خوشحال کنند. البته سپاهانی‌ها در کنار تفکر پیروزی در هرمزگان، به ساق بازیکنان داماش چشم دوخته‌اند تا با متوقف کردن استقلال در رشت، ردای قهرمانی نیم فصل به رنگ زرد درآید.

ذوب‌آهن اصفهان - ملوان بندرانزلی
کسب نخستین پیروزی در لیگ آرزوی فرهاد کاظمی است که از هفته دوازدهم لیگ هدایت ذوب‌آهن را برعهده گرفته است. هرچند تیم این مربی خوب بازی می‌کند اما نبردن باعث شده همچنان جزو تیم‌های قعرنشین بماند. ذوب‌آهنی‌ها امیدوارند این بازی را با پیروزی پشت سربگذارند تا با انگیزه بیشتری از تعطیلات نیم فصل برای بقا در لیگ استفاده کنند. هرچند حریف آنها هم تیم ملوان است که با هدف رسیدن به 3 امتیاز و کسب جایگاه سوم در پایان نیم فصل در اصفهان به میدان می‌رود.

پیکان تهران - صنعت نفت آبادان
تنها راه فرار از کابوس فانوس به دستی، پیروزی پیکان برابر یکی از دو قعرنشین لیگ است. پیکانی‌ها که خطر سقوط به جمع 4 تیم قعرنشین لیگ را احساس می‌کنند، در ورزشگاه تختی تنها در اندیشه پیروزی هستند تا نیم فصل را بدون استرس و حاشیه‌های جدید به پایان برسانند. صنعت نفتی ها که حال روز خوشی ندارند و تغییرات مربی هم برای تیمشان نتیجه بخش نبود، امیدوار هستند با رسیدن به پیروزی در این بازی، به وضعیت خود سروسامان داده و به آینده امیدوارتر شوند.

راه‌آهن - فجرسپاسی شیراز
هدف علی دایی با تیم جوانش پایان دادن نیمی از لیگ با کسب رتبه سوم است، جایگاهی که با توجه به شرایط ابتدای فصل این تیم، برای آنها بسیار ارزشمند خواهد بود. آنها برای رسیدن به این هدف تیم جوان و پیرترین مربی لیگ را روبه روی خود می‌بینند. تیمی که از پس از جدایی حقیقی و محمدرضایی، دچار افتی محسوس در خط میانی شده است اما دیگر جوانان فجر که اعتماد یاوری را بالای سر خود می‌بینند، هم می‌توانند برای هر تیمی خطرناک باشند. تیم برنده این بازی در جمع مدعیان می‌ماند ولی بازنده، به احتمال زیاد چندین پله سقوط خواهد کرد.

فولاد خوزستان - نفت تهران
رشد چشمگیر در هفته‌های اخیر، پیروزی برابر استقلال در آزادی و رسیدن به رده سوم جدول، نشان‌ از وضعیت آرمانی و انگیزه بالای تیم فولاد دارد. آنها در این هفته میزبان شاگردان فصل گذشته فرکی سرمربی خود هستند و برای حفظ جایگاه مناسب فعلی قصد دارند نفت را هم قربانی جاه طلبی خود کنند. البته نفتی‌ها هم برای پایان دادن به ناکامی هفت هفته‌ای و رسیدن به پیروزی پس از 71 روز، با تمام توان برابر تیم سرمربی پیشین خود به میدان می‌روند. آنها می‌دانند کسب هرنتیجه‌ای به غیر از پیروزی در این بازی، می‌تواند باعث سقوط مجددشان در لیگ شود.

داماش گیلان - استقلال تهران
فرار از قعر جدول و رسیدن به قهرمانی، تفکرات دو مربی مطرح ایرانی تیم‌های داماش و استقلال است. داماش که روزهای خوبی را با درخشان تجربه می‌کرد، هفته پیش شکست سنگینی برابر سپاهان متحمل شد و اگر در این بازی هم مغلوب شود، احتمال فانوس به دست شدنش وجود دارد. حضور مدیر و مربی پرسپولیسی در این تیم هم حاشیه‌های این بازی را افزایش می‌دهد، نفراتی که در کنار اهمیت رسیدن به پیروزی و فرار از قعر جدول، در اندیشه ناکام گذاشتن استقلال در قهرمانی نیم فصل نخست لیگ هستند.
اما در سوی دیگر میدان مردان قلعه‌نویی پس از شکست در ورزشگاه آزادی برابر فولاد و به اما و اگر کشاندن قهرمانی خود در نیم فصل، روز سختی را در شهر باران پیش رو دارند. استقلالی‌ها برای اینکه تعطیلات نیم فصل را با آرامش آغاز ‌کنند، می‌دانند باید در این بازی مهم پیروز شوند اما از دست دادن امتیاز در رشت، می‌تواند به از دست دادن صدرنشینی و آغاز مجدد حاشیه‌ها علیه این تیم ختم شود.

پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز
نبرد دوستان پرتغالی در آزادی، یکی از سوژه‌های مهم دیدار پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز دو تیم پرطرفدار و قرمزپوش فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی است. ژوزه که تیمش در 3 هفته گذشته 10 امتیاز ارزشمند گرفته‌است، قصد دارد با پشت سرگذاشتن دیگر مربی مطرح پرتغالی لیگ، نیم فصل را با صعود به جمع نیمه بالایی جدول پشت سربگذارد. پیروزی در این بازی، قطعا هواداران ناراضی پرسپولیس را بیش از گذشته با این تیم آشتی می‌دهد و انگیزه بازیکنان برای جبران نیم فصل نخست کابوس بار لیگ دوازدهم را در نیم فصل مضاعف‌تر خواهد کرد.
در سوی دیگر میدان هم تراکتورسازی با حمایت هوادارانش، پس از مسجل شدن حضورش در آسیا، با انگیزه مضاعف در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس به میدان می‌رود. مردان "تونی" برای اینکه بیش از این از جمع مدعیان فاصله نگیرند و به سه هفته پرنوسان خود در لیگ پایان دهند، باید کار بزرگی انجام دهند و در ورزشگاه آزادی تیم پرسپولیس را شکست دهند.
قطعا آخرین بازی نیم فصل نخست لیگ دوازدهم، در روزی که طرفداران هر دو تیم پرچم قرمز به دست می‌گیرند، بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.

برنامه دیدارهای هفته هفدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
دوشنبه - 13/9/91
* سایپای البرز - گهر زاگرس دورود، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب کرج
* مس کرمان - صبای قم، ساعت 15، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
* آلومینیوم هرمزگان - سپاهان اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس
* ذوب‌آهن اصفهان - ملوان بندرانزلی، ساعت 15:15، ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر
* پیکان تهران - صنعت نفت آبادان، ساعت 15:15، ورزشگاه تختی تهران
* راه‌آهن تهران - فجرسپاسی شیراز، ساعت 15:15، ورزشگاه راه آهن اکباتان تهران
* فولاد خوزستان - نفت تهران، ساعت 15:15، ورزشگاه تختی اهواز
* داماش گیلان - استقلال تهران، ساعت 15:15، ورزشگاه شهید عضدی رشت
* پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادی تهران

دیدگاه شما