تازه های سایت

کد مطلب: 52519
28. اسفند 1401 - 23:14
شهردار نهاوند از افزایش دو برابری بودجه شهرداری نهاوند در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مجید یوسفی‌نوید در آئین کلنگ‌زنی پروژه شهر ماشین نهاوند، اظهار کرد: برای سال آینده، ۱۶۴ میلیارد تومان بودجه عمرانی و جاری برای شهرداری نهاوند در نظر گرفته‌ایم که ۷۰ درصد آن بودجه عمرانی و ۳۰ درصد آن بودجه جاری است. 

وی با بیان اینکه غالب پروژه‌هایی که طی مدت این دو سال در شهر نهاوند کنلگ‌زنی شده بودجه آن‌ها صددرصد محقق شده است، افزود: در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری نهاوند ۸۰ میلیاردتومان بود که ۱۱۵ میلیارد تومان محقق شد و در سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری ۱۰۳ میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون حدود ۱۴۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

یوسفی‌نوید تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰۰ معبر را در سطح شهر لکه‌گیری و آسفالت کردیم بدون اینکه بدهی سنگینی به پیمانکار داشته باشیم و این یک رکورد بود که البته اعضای شورا و فرماندار محترم نیز ما حمایت کردند.

شهردار نهاوند با اشاره به اینکه فعالیت معدن شن و ماسه شهرداری در اجرای فعالیت‌های عمرانی شهرداری بسیار موثر بوده است، تاکید کرد: در طی این دو سال از معدن شن و ماسه شهرداری بیش از ۲۰۰ هزار تن مصالح سنگی استخراج کردیم که غالبا به ماسه، آسفالت، بلوک و جدول تبدیل شد.
وی یادآور شد: امسال ۵۵ تانکر قیر مازاد گرفتیم و در حال حاضر سه میلیارد تومان قرارداد قیر جدید برای شهر نهاوند گرفتیم که از طریق بازآفرینی محقق و جذب خواهد شد. 

یوسفی‌نوید اضافه کرد: طی این دو سال ۲۵۰ معبر را  در سطح شهر زیرسازی و ۲۵۰ معبر را جدولگذاری کردیم که مواد اولیه‌شان از کارخانه شن و ماسه شهرداری تامین شده است.

شهردار نهاوند خاطرنشان کرد: همچنین توانستیم کارگاه تولید کفپوش شهرداری را راه‌اندازی کنیم و راه‌اندازی کارگاه مجزای بلوک‌زنی هم در دست انجام است که  ایجاد اشتغال هم می‌کند و همه این‌ها به انجام فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر به ما کمک می‌کند.

وی افزود: پروژه شهر ماشین یکی از پروژه‌های شاخص شهر نهاوند است که شامل ۱۷ هزار مترمربع زمین تجاری است و سند تک‌برگ دارد و هشت‌هزار مترمربع آن برای احداث  مغازه‌ها و هشت‌هزار مترمربع برای پارکینگ و محوطه‌سازی در نظر گرفته شده و امروز فاز اول آن را آغاز کردیم.

یوسفی‌نوید بیان کرد: این پروژه در سه فاز اجرا می‌شود و در چند ماهه اول سال بعد فاز اول آن را به بهره‌برداری می‌رسانیم و دنبال این هستیم که به عنوان یک منابع درآمدی از آن استفاده کنیم و امیدورایم در آینده این پروژه به عنوان یک پشتوانه قوی برای شهر نهاوند حفظ شود.

شهردار نهاوند از اجرای پروژه پارک فرامنطقه‌ای ۲۵ هکتاری در روبه‌روی استادیوم علیمرادیان، ساماندهی بلوار ترکمان، کمربندی، میدان عارف، میدان مادر، میدان نیروی انتظامی، بلوار استقلال و غیره در سال آینده خبر داد.
وی ادامه داد: اخیرا چندهزار اصله درخت در بام نهاوند و ورودی‌های شهر کاشته‌ایم و تعداد زیادی از بلوارهایمان آبیاری قطره‌ای شده و امروز در کل استان رتبه اول را در آبیاری قطره‌ای داریم. 

یوسفی‌نوید افزود: پارک صخره‌ای دوخواهران به مساحت شش هکتار سال گذشته کلنگ‌زنی شد که بخش زیادی از کار انجام و در سال آینده به همراه پروژه  محور دسترسی دوخوهران به بلوار امام حسین به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار نهاوند در خاتمه گفت: اداره دخانیات اخیرا به دلیل بدهی‌ سال‌های گذشته حساب شهرداری را مسدود کرده بود که با پرداخت دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به حساب اداره دخانیات توانستیم حساب شهرداری را رفع انسداد کنیم و پرونده شهرک فارابی نیز مشکلاتش حل شد و این پروژه از طریق تعاونی شروع به کار می‌کند./ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما