تازه های سایت

کد مطلب: 52214
20. بهمن 1401 - 9:38
به برکت پیروزی انقلاب اسلامی همه شهرها و روستاهای نهاوند از نعمت گاز، برق و تلفن بهره مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در حالی که در دوران رژیم پهلوی شهرها حتی از ابتدایی‌ترین خدمات نیز محروم بودند وضعیت مردم روستاها به مراتب بدتر و زندگی در این مناطق بسیار سخت و بدون هیچ گونه امکاناتی بود.

در حالی که به دروغ از آبادانی و وجود امکانات زیاد در دوران پهلوی قصه های زیادی گفته اند و رسانه های ضد انقلاب در این زمینه دروغ پردازی کرده و دست به تحریف می زنند ولی واقعیت میدانی چیز دیگری را نشان می دهد.

زندگی در روستاهای نهاوند در دوران پهلوی به حدی بدون امکانات بود که خبری از پوشش برق، گاز، تلفن، آب آشامیدنی و دیگر امکانات رفاهی نبود.

با پیروزی انقلاب اسلامی نهضت خدمت رسانی به روستاها و مناطق محروم شدت کم نظیری گرفت و امروز به برکت این انقلاب مردمی در دورترین روستاها انواع خدمات رفاهی ایجاد شده است و نوع خدمات در شهر و روستاها تقریبا مشابه است.

در شهرستان نهاوند همچون دیگر مناطق کشور انواع خدمت به روستاها ارائه می شود و همه روستاهای نهاوند از نعمت آب، برق، گاز، تلفن و آب و اینترنت برخوردارند.

ناصری رئیس شرکت گاز نهاوند در این خصوص به خبرنگار ما گفت: تعداد کل مشترکین گاز خانگی در نهاوند ۶۵ هزار مشترک هستند.

وی اظهار داشت: کلیه روستاهای نهاوند یعنی ۱۰۰ درصد روستاها از نعمت گاز برخوردار هستند که خدمتی ماندگار است.

ناصری گفت: بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه گاز در نهاوند و ۳۶ هزار مورد انشعاب در سطح شهرستان نهاوند ایجاد شده است.

این نعمت در حالی در شهرستان ایجاد شده که قبل از انقلاب اصولأ خبری از گاز رسانی در نهاوند نبود.

علاوه بر گاز، وضعیت توزیع برق نیز در نهاوند درخشان است.

ذاکری رئیس شرکت برق نهاوند در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: وضعیت برق رسانی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی نشان می دهد که تعداد کل مشترکان برق شهرستان نهاوند هم اکنون بیش از ۷۵ هزار مشترک است.

وی اظهار داشت: ۲ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه برق رسانی در  نهاوند ایجاد شده است و  ۱۰۰ درصد روستاهای شهرستان از نعمت برق برخوردارند.

این در حالی است که در قبل از انقلاب تنها ۵۴۸۳ مشترک در شهرستان نهاوند برق داشتند.

وصعیت پوشش تلفن ثابت و همراه نیز در نهاوند به برکت انقلاب مسیر پیشرونده ای داشته و امروز روستاهای نهاوند مطالبه اینترنت با بالاترین سرعت را دارند که نشان دهنده گسترش خدمات است.

صالحی رئیس اداره مخابرات نهاوند نیز در این خصوص گفت: تعداد کل مشترکین تلفن ثابت شهرستان نهاوند در حال حاضر ۴۷۶۸۱ مشترک است این در حالی است که مشترکان تلفن در قبل از انقلاب فقط ۹۰ مشترک بوده است.

وی اظهار داشت: تعداد کل مشترکین اینترنت خانگی adsl در حال حاضر ۱۳۳۰۱ مشترک است.

صالحی افزود: پوشش تلفن همراه در تمامی روستاها و شهرهای شهرستان درحال حاضر ۱۰۰ درصدی است.

وی ادامه داد: پوشش اینترنت نسل پر سرعت در سطح شهر و روستاهای نهاوند در حال حاضر ۹۹ درصد است و آمار تقریبی تعداد مشترکین تلفن همراه در حال حاضر حدود ۱۶۹ هزار مشترک است.

صالحی گفت: پوشش فیبر نوری در کل شهرستان در حال حاضر در کلیه شهرهای شهرستان و بیش از ۱۰۰ روستا انجام شده است.

دیدگاه شما