تازه های سایت

کد مطلب: 52203
19. بهمن 1401 - 8:38
کارشناس فضای مجازی و مدرس سواد رسانه گفت: در جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی آموزش سواد رسانه ضروری و موثر است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حسین ربیعی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در سال ۵۷ خواسته ها و مطالبات به حق مردم در شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بیان شد.

وی اظهار داشت: رژیم پهلوی فرهنگ خودتحقیری و خودباختگی را نهادینه کرده بود و مطیع خواسته های آمریکا بود و به خودباوری و توجه به نیروهای داخل کشور اعتقادی نداشت.

ربیعی ادامه داد: امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ خودباوری و ما میتوانیم را نهادینه کرد و امروز می بینیم به برکت همین تفکر در عرصه های مختلف پیشرفت های بزرگی کرده ایم.

مدرس سواد رسانه افزود: هرجا به جوانان و نیروهای داخلی تکیه کردیم و به خوباوری توجه کردیم موفق بودیم که دفاع مقدس نمونه بارز این توجه به درون و جوانان انقلابی بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت سواد رسانه در مقابله به هجمه دشمنان اشاره کرد و گفت: در فضای مجازی توجه و مقابله با جنگ شناختی بسیار اهمیت دارد چون در این جنگ، دشمنان بر روی اذهان مردم کار می کند و سعی در تحریف واقعیت ها دارند.

ربیعی بیان داشت: نمونه های تحریف و دروغ در مستندهای سفارشی شبکه های معاند در مورد رژیم ستمشاهی به وضوح قابل مشاهده است.

وی گفت: هدف این اقدامات و انتشار مطالب در شبکه های ضد انقلاب و فضای مجازی تطهیر رژیم فاسد پهلوی است.

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: با وجود این همه تحریف ولی با اسناد و مدارک و کتاب هایی که توسط اطرافیان شاه خائن منتشر شده و حتی با اسناد ساواک و فیلم هایی که از آن زمان بر جای مانده به خوبی وضعیت اجتماعی و عقب ماندگی کشور قابل مشاهده است.

ربیعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حوزه سواد رسانه بیشترین تاکید بر سوق دادن جوانان به سمت داشتن تفکر انتقادی است.

وی ادامه داد: این تفکر یعنی هر محتوایی مشاهده کردیم با تفکر انتقادی و با تجزیه و تحلیل و راستی آزمایی به آن نگاه کنیم.

این مدرس سواد رسانه در پایان با اشاره به اینکه تمرکز دشمنان بر روی ذهن جوانان کشور است، گفت: در مقابله با جنگ ترکیبی و رسانه ای دشمنان آموزش و فراگیری سواد رسانه و تحقق جهاد تبیین بسیار ضروری و موثر است.

دیدگاه شما