تازه های سایت

کد مطلب: 52172
16. بهمن 1401 - 8:39
در چهارمین روز از دهه ی مبارک فجر با حضور استاندار همدان چندین طرح بهداشتی، خدماتی و کشاورزی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، با حضور علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان چندین طرح عمرانی و خدماتی و کشاورزی به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری رسید.

بهره برداری از بخش دیالیز بیمارستان شهید قدوسی نهاوند اولین طرحی بود که توسط استاندار با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش تجهیزات و ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش عمرانی هزینه شده است که جمعاً ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این بخش هزینه شده است و مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را خیرین نهاوند تقبل کرده اند.

در این مجموعه ۱۸ تخت دیالیز داخل بخشی و ۱ تخت دیالیز ایزوله وجود دارد.

دیگر طرحی که توسط استاندار افتتاح شد فاز دو گلخانه هیدروپونیک در زمینی به مساحت ۲ هکتاربود.

اعتبار این طرح ۳۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی۲۲ نفر و تولید سالانه ۷۰۰ تن انواع محصولات گلخانه ای است.

در ادامه برنامه های روز چهارم دهه فجر در نهاوند کارخانه تولید لوله های پلی اتیلن با تولید سالانه ۳ هزارتن و اشتغال‌ زایی برای ۱۲نفر در ۲ شیفت کاری با هزینه ۱۸ میلیارد تومان و مشارکت بانک ملی استان همدان افتتاح شد.

در فاز ۲ این واحد تولیدی در صورت پرداخت تسهیلات اجرایی برای ۸ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

کلنگ زنی ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر نهاوند در قالب گروه‌های ساخت طرح دیگری بود که توسط استاندار افتتاح شد.

این طرح در ۴۸۲ قطعه در ۲۲ هکتار امروز کلنگ زنی شد و به مناسبت دهه فجر  ۳۲۲۲ متقاضی زمین های خود را تحویل خواهند گرفت.

همچنین پروژه ۹ کلاسه ی مدرسه حکیم سنایی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان از محل محرومیت‌زدایی و  نوسازی مدارس افتتاح شد.

این پروژه در بهمن ۱۳۹۸ کلنگ زنی و امروز با حضور استاندار افتتاح و بهره برداری رسید.

همچنین ۳ پروژه آموزشی در دهه ی فجر افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید که از جمله ۹ کلاسه سنایی، سالن ورزشی کوهانی و مدرسه روستای شطزل که در کل این طرح ها با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

افتتاح پروژه بهسازی و طرح هادی روستای سفید خانی به نمایندگی از ۵ پروژه بهسازی شده با ۱۳۴ و نیم میلیارد ریال اعتبار شامل زیر سازی معابر اسفالت و جدولگذاری و افتتاح  ۲۱ هزار و دویست مین واحد نوسازی شده مسکن نوسازی شده در شهرستان نهاوند با حضور استاندار همدان انجام شد.

در سال جاری ۱۵۵ واحد مسکونی تاکنون نوسازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

دیدگاه شما