تازه های سایت

کد مطلب: 51554
10. آذر 1401 - 1:08
جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با حضور مسئولان مربوطه در فرمانداری نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، میثم قیاسی رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: این جلسه به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی برای جلوگیری و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه و بر رصد و پایش استراحتگاه‌های پرندگان مهاجر در شهرستان، فروش طیور زنده در سطح شهر، عرضه تخم مرغ فله و محلی و جابجایی کود مرغی بدون هماهنگی اداره دامپزشکی شهرستان و سایر دستگاه های ذیربط تاکید شد.

قیاسی افزود: همچنین مقرر شد در صورت مشاهده بیماری اقدامات لازم از جمله گزارش به موقع تلفات غیرعادی پرندگان، آزمایش و تشخیص بیماری، معدوم ‌سازی طیور موجود در کانون بیماری و ضدعفونی و پاکسازی کانون بیماری در دستور کار ارگان های مربوطه قرار گیرد.

در این جلسه شهروز کیانی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بر لزوم مساعدت شهرداری ها و دهیاری ها، راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین نیروی انتظامی در خصوص جلوگیری از ورود طیور زنده و تخم مرغ فله ای در بازارهای محلی و حمل و نقل کود مرغی آگاهی و اطلاع رسانی به  شهروندان انجام شود.

وی همچنین بر برگزاری گشت های مشترک بین اداره دامپزشکی، مرکز بهداشت، پلیس اماکن، تعزیرات و اداره صمت و سایر دستگاه های مربوطه تاکید کرد.

خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در سطح شهرستان نهاوند گزارش نشده است.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند همچنین  از حذف بیش از ۶/۵ تن انواع فراورده های خام دامی از چرخه مصرف انسانی خبر داد.

وی ادامه داد: به منظور تحقق نظارت های بهداشتی و تامین امنیت غذایی، رصد و پایش و نظارت از کشتارگاه های دام و طیور و واحدهای عرضه مواد خام دامی توسط بازرسان این اداره به صورت مستمر صورت می گیرد.

قیاسی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۳۲۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد خام دامی شامل گشتارگاه ها، قصابی ها، مرغ فروشی ها، رستوران ها، فروشگاه های زنجیره ای و ... صورت گرفته و مقدار ۶ تن و ۵۹۶ کیلوگرم انواع فراورده های خام دامی (گوشت قرمز، سفید و آبزیان) غیرقابل مصرف ضبط و از چرخه مصرف حذف شده است.

دیدگاه شما