تازه های سایت

کد مطلب: 5153
8. آذر 1391 - 8:48
پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس: روزی در قم یک دستفروش به شدت با یک اتومبیل تصادف کرد و در حالی که گمان می‌رفت از دنیا رفته است، دست در جیب خود کرد، برگه‌ای در آورد و خطاب به حضار گفت: من بیمه امام حسین(ع) هستم!

ضریح جدید امام حسین(ع) در حالی وارد تهران شده است که قریب به 5 سال (از خرداد سال 87 تا مهر 91) از آغاز ساخت آن می‌گذرد.

این ضریح که بند بند آن با شور، شعور و عشق ساخته شده است، مراحل ساخت خود را در نمازخانه مدرسه معصومیه قم با استقبال گرم طلاب و علما آغاز کرد و طلاب حوزه علمیه نزدیک 5 سال از این ضریح میزیانی کردند و با وجود سختی‌ها و مشکلات راه را برای بازدید عموم فراهم ساختند.

تمام این 5 سال طراح، قلم‌زن، خطاط، تراشکار، زرگر، خدمتگزار، نگهبان و حتی انتظامات، هر کسی در فضاهای متفاوت بهره‌های خاص خودش را از سید و سالار شهیدان گرفت.

ضریح جدید امام حسین(ع) تا اول صفر مهمان ایرانی‌ها خواهد بود و با شروع ماه صفر به جایگاه اصلی خود در کربلای معلی منتقل می‌شود و با شروع ماه ربیع‌الاول در جای خود مستقر می‌شود.

بی‌تردید این ضریح در هنگام عبور از شهرها چنان شور حسینی ایجاد خواهد کرد که هیچ کار فرهنگی دیگر به پای آن نخواهد رسید.

 

 

مقام معظم رهبری هم درباره ساخت ضریح حسینی فرمودند: «ان شاء الله این کار شیرین و زیبا را به انجام برسانید و با شکوه انتقال دهید» و این آغاز راه برای شکوه انتقال آن به ارض کرب و بلاست.

مردم قم که 5 سال مهمان ضریح مولا و مقتدای خود بودند، هنگام وداع با ضریح آن هم در زیر باران شدید نمی‌توانستند دل از ضریح حسین(ع) برکنند و از 8 صبح تا 17 بعد از ظهر با قطرات اشک ضریح امام حسین(ع) را بدرقه کردند.

 

 

ضریح با نام کاروان «سفینة النجاة» راهی تهران می‌شود، با ورود ضریح جدید به حرم امام خمینی(ره) مسئولان که حتی در مخیله‌ خود چنین استقبالی را تصور نمی‌کردند،‌ مات و مبهوت محبت و ارادت مردم تهران نسبت به ضریحی شدند که مردم آن را متعلق به حسین فاطمه می‌دانند.

این شور و شوق مردم و ابراز محبت خالصانه آن‌ها موجب خوف مسئولان برای تأمین جان مردم شد، به طوری که منجر به لغو برنامه میدان امام حسین(ع) تهران شود.

اما بشنوید از چگونگی برخی از نذورات مردم برای ساخت این ضریح، «محمود پارچه‌باف» مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین(ع) به نمونه‌هایی از هزاران نمونه ارادت مردم به ضریح جدید امام حسین(ع) اشاره می‌کند و به خبرنگار «تکیه خبر» خبرگزاری فارس می‌گوید:

 

 

*ندایی که یک تهرانی را به کارگاه ضریح جدید امام حسین(ع) می‌کشاند

یک خانم تهرانی در خواب می‌بیند که در مکانی ضریح امام حسین(ع) ساخته می‌شود -او بی‌خبر از ساخت ضریح بود- و کسی به او می‌گوید: نمی‌خواهید در این کار شراکت کنید و شریک شوید، از خواب بلند می‌شود و برای شوهرش تعریف می‌کند، همسرش به او می‌گوید لابد کار خوبی انجام داده است.

یک هفته از آن موضوع می‌گذرد تا اینکه شبکه دو سیما گزارشی از روند میزان کار ساخت ضریح امام حسین(ع) را پخش می‌کند، خانم در آشپزخانه بوده، همسرش به محض اینکه چنین گزارش را می‌بیند، می‌گوید: خانم آن خوابی که دیدید، تعبیر شد.

وقتی به تصاویر نگاه می‌کند می‌بیند دقیقاً همان چیزی است که در خواب دیده است، وقتی به ما زنگ زد، از شدت گریه نمی‌توانست کنترل کند، بلافاصله با همسرش به قم آمد و النگوها و همه زیور آلات خودش را تقدیم کرد و از ما قول گرفت که مستقیماً در ساخت ضریح استفاده شود که چنین هم شد.

*ماجرای دستفروش و بیمه‌نامه حسین(ع)

پارچه باف ماجرای دیگری را درباره دستفروشی به نام «مش قاسم» تعریف می‌کند و می‌گوید: یک روز در قم یک دستفروش به نام «مش قاسم» با یک پراید تصادف می‌کند، به طوری‌که به هوا پرت می‌شود و بعد به شدت پخش بر زمین می‌شود، افرادی که این صحنه را مشاهده می‌کنند به گمان اینکه فرد مرده است به سمت او می‌روند، اما در کمال تعجب می‌بینند «مشهدی قاسم» سالم است و زخمی بر نداشته است، در‌حالی که شیشه پراید خرد شده بود.

وقتی «مش قاسم» حیرت حضار را می‌بیند، برگه‌ای را نشان می‌دهد و می‌گوید: «من بیمه امام حسین(ع) هستم و این بیمه‌نامه‌ام هست، دیروز مبلغی برای کمک به ساخت ضریح جدید سیدالشهدا دادم، من بیمه آقام هستم!».

 

 

حرم امام خمینی(ره) در تهران، امروز آخرین ساعات پذیرایی از ضریح حسینی را پشت سر می‌گذارد و مردم برای بازدید از این ضریح به استقبالش می‌شتابند.

با توجه به شور و شوق مردم، شایسته است در صورت امکان مسئولان برای انتقال این ضریح به کربلا تعجیل نکنند و زمان بیشتری برای بازدید علاقه‌مندان و عاشقان ثارالله فراهم کنند.

دیدگاه شما