تازه های سایت

کد مطلب: 51451
29. آبان 1401 - 4:11
نماینده مردم نهاوند در مجلس از تامین تجهیزات مورد نیاز برای شبکه بهداشت و درمان و تحویل دو دستگاه رادیولوژی ثابت و پرتابل به بیمارستان های نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شهرستان نهاوند در زمینه های بهداشت و درمان با کمبودهایی مواجه است که نیازمند همت مسئولان برای رفع این کمبودها است.

علاوه بر کمبود تجهیزات در بخش های بیمارستانی که البته با تلاش های مسئولان بخشی از این مشکلات کاهش یافته است ولی نبود پزشک متخصص در برخی رشته ها باعث گلایه مردم شده است.

مردم از مسئولان درخواست رفع این مشکل و حضور پزشکان متخصص در همه رشته ها و تخصص ها در شهرستان را دارند.

کمبود پزشک متخصص باعث شده است که مردم برای درمان راهی مرکز استان و شهرهای همجوار شوند که سختی هایی را به مردم تحمیل کرده است.

علیرضا شهبازی نماینده نهاوند در این خصوص می گوید: پیرو جلسات گذشته همراه با ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان در وزارت بهداشت از محل اعتبارات مستقیم وزارتخانه از هیئت امنای ارزی یک دستگاه رادیولوژی پُرتابل به بیمارستان آیت الله علیمرادیان و یک دستگاه رادیولوژی ثابت به بیمارستان آیت الله قدوسی به ارزش مجموعاً ۳/۵ میلیارد تومان تحویل داده شد.

وی اظهار داشت: همچنین ماه گذشته نیز یک دستگاه سی تی اسکن جدید و ده ماشین دیالیز به بیمارستان های نهاوند تحویل داده شده است.

شهبازی گفت: با خرید این تجهیزات بخشی از مشکلات بهداشت و درمان نهاوند رفع می شود ولی هنوز مشکلاتی در این بخش وجود دارد.

غلامرضا متین رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز در این خصوص گفت: خوشبختانه با پیگیری های نماینده نهاوند و تلاش های مستمر وی کمبودهای حوزه بهداشت و درمان تا حد زیادی رفع شده است.

وی از تحویل سایر تجهیزات مورد نیاز دیگر حوزه بهداشت و درمان شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

متین کمبود پزشک عمومی را یکی از مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: در این بخش ۲۵ پزشک کمبود داریم که انیدواریم این مش‌کل رفع شود.

نماینده نهاوند در خصوص دغدغه شهروندان درباره نبود پزشک متخصص نیز گفت: با کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تأمین پزشک متخصص جلسه ای برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این دیدار درخواست تأمین پزشک متخصص در رشته های پزشک متخصص ارتوپدی، رادیولوژی، جراحی کلیه و مجاری ادراری، متخصص دندانپزشکی ( متخصص جراحی فک و صورت) و متخصص دندانپزشکی کودکان ارائه شده است که امیدواریم مورد موافقت قرار بگیرد و مشکلات شهروندان کمتر شود.

شهبازی افزود: همچنین با توجه به نیاز حوزه بهداشت و درمان شهرستان درخواست تجهیز بیمارستان های نهاوند به دستگاه ماموگرافی و دستگاه سنجش تراکم استخوان نیز ارائه شد که بزودی به نهاوند تحویل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو نهاوند، امیدواریم با پیگیری های مستمر کمبود تجهیزات و پزشک متخصص در همه زمینه ها رفع شود تا مشکلات همشهریان کاهش یابد.

نبود پزشک عمومی نیز در شهرستان به شدت احساس می شود که مسئولان برای این کمبود نیز باید فکری بکنند.

خرید تجهیزات و استقرار پزشک در شهرستان نهاوند باعث کاهش ترددهای همشهریان عزیز به دیگر شهرها شده و از خطرات این ترددها هم می کاهد.

دیدگاه شما