تازه های سایت

کد مطلب: 50729
27. مرداد 1401 - 1:58
در ستاد اربعین شهرستان عنوان شد؛ با توجه به قرار گرفتن نهاوند در مسیر اصلی عبور زائران، آمادگی همه دستگاه ها و کمیته های دوازده گانه برای خدمت رسانی به زائران ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند در جلسه ستاد اربعین شهرستان گفت: راهپیمایی اربعین به یکی از مهم‌ترین و گسترده ترین مراسم عزاداری شیعیان جهان، تبدیل شده و در زمره بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بیشترین زائرانی که در اربعین از دیگر کشورها به عراق می‌روند از ایران هستند و نهاوند نیز در مسیر عبور این زائران به کربلا می باشد.

حجت الاسلام‌ مغیثی افزود: موکب هایی که در مسیر عبور زائران اربعین حسینی برپا خواهد شد باید از همه نظر تامین باشد تا زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام به مشکل بر نخورند.

وی بیان داشت: پیاده روی اربعین به نکاد وحدت دوستداران اهل بیت و آزادیخواهان جهان نبدیل شده است و از کشورهای مختلف برای حضور در این مراسم به عراق سفر می کنند.

امام جمعه نهاوند گفت: دشمنان توان دیدن این عطمت و اجتماع باشکوه را ندارند و در این ایام‌ مشغول فتنه انگیزگی هستند که باید مراقب باشیم.

شهرور کیانی معاون سیاسی فرماندار نهاوند نیز در این جلسه گفت: ۱۲ کمیته برای میزبانی و خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات در شهرستان فعال خواهد شد.

وی افزود: همایش اربعین یکی از بزرگ‌ترین تجمع های دینی جهان اسلام است و امسال هم پیاده روی اربعین برگزار و شهرستان نهاوند هم با توجه به اینکه یکی از کریدورهای اصلی ‌و محل تردد زائران عتبات عالیات است و با توجه به بازگشایی مرز  قطعا حجم قابل توجهی از زائران را میزبانی خواهیم کرد.

کیانی با بیان اینکه موکب ها مانند گذشته فعال خواهد شد از شهروندان، گروه های جهادی و خیرین خواست در این راه مجموعه شهرستان را پشتیبانی کنند.

معاون سیاسی فرماندار اظهار داشت: نیروی انتظامی، دستگاههای خدماتی و بهداشت و درمان به همراه سازمان تبلیغات، شهرداری، هلال احمر، عتبات عالیات، راهداری، کمیته بازرسی و نظارت با هدف نظارت بر خدمات موکب ها و… از جمله این کمیته ها هستند.

وی با بیان اینکه موکب های  شهرستان چندین سال است که در عراق میزبانی و ارائه خدمات به زائران نهاوند و سایر شهرهای استان را دارند، ادامه داد: امسال هم این روال طبق سنوات گذشته با کیفیت بهتری ادامه خواهد داشت.

کیانی گفت: در بحث ارائه سوخت آزاد هم جایگاه های سوخت کیوان در قلعه قباد و باران در فیروزان آماده سوخت رسانی آزاد به خودروهای زائرین خواهند بود.

معاون سیاسی فرماندار نهاوند افزود: باتوجه به ضرورت کیفیت خدمات و رعایت موارد بهداشتی و تاکید بر تامین سلامت زائرین بهداشت و درمان باید نظارت دقیق داشته باشد و برای اطلاع رسانی با تهیه بروشور یا نصب بنر اقدام کنند.

وی ادامه داد: هیچ موکبی بدون هماهنگی و مجوز اقدام به استقرار و تهیه غذای نذری ‌نکند و همچنین تابلوهای راهنما برای زائرین نسبت به معرفی موکب های مسیر و محل های توقف و مقصد و شهر بعدی نصب شود.

دیدگاه شما