تازه های سایت

کد مطلب: 50684
22. مرداد 1401 - 9:26
مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بررسی های انجام شده در یک هفته گذشته نشان دهنده استفاده نکردن ۷۳ درصد افراد از ماسک هنگام مراجعه و حضور در اماکن عمومی استان است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «لیدا رفعتی» اظهار داشت: هیچیک از مراجعه کنندگان به استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی از ماسک برای محافظت از خود در برابر کرونا استفاده نمی کنند.

وی اضافه کرد: همچنین کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز تفریحی و شهربازی با ۱۰ درصد، پایانه مسافربری برون شهری و مهدکودک ۱۴ درصد و مراکز ورزشی با ۱۶ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همچنین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی نیز در استان روند کاهشی دارد به گونه ای که در نتیجه سه هزار و ۸۷۶ مورد بازرسی از واحدها و اماکن عمومی و خدماتی در یک هفته گذشته، میزان رعایت این پروتکل بهداشتی ۲۸ درصد ثبت شده است.

رفعتی خاطرنشان کرد: کمترین میزان رعایت این مولفه مربوط به استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی با صفر درصد، مراکز تفریحی و شهربازی با ۱۰ درصد، مراکز ورزشی ۱۲ درصد و پایانه مسافربری برون شهری با ۱۴ درصد است.

وی تصریح کرد: سه هزار و ۸۷۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شده است که در ۲ هزار و ۶۸۶ واحد معادل ۶۹ درصد بهداشت فردی رعایت شده است و ۸۶ درصد واحدها نیز مجهز به تهویه مناسب هوا بودند.

به گفته مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، ۸۸۶ واحد صنفی و خدماتی استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند همچنین در این مدت ۴۷ واحد صنفی و خدماتی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل و پلمب شدند.

رفعتی اظهار داشت: ۹ نانوایی و پنج رستوران به علت بی اعتنایی به توصیه های بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل های ابلاغی در یک هفته گذشته پلمب شدند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در خصوص رنگ بندی کرونایی، از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، چهار شهرستان «رزن، درگزین، فامنین و نهاوند» در وضعیت قرمز، شهرستان های «همدان، کبودرآهنگ، ملایر و اسدآباد» در وضعیت نارنجی و  «بهار و تویسرکان» در وضعیت  زرد هستند.

دیدگاه شما