تازه های سایت

کد مطلب: 50639
17. مرداد 1401 - 0:57
فرماندار نهاوند گفت: اعتبارات شهرستان نهاوند در کمیته برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۱، ۱۲۱ میلیارد و ۶۶۱ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ضرغام احمدوند در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سهم اعتبارات شهرستان نهاوند در سال ۱۴۰۱ را از محل اعتبارات تملک دارایی‌ و سرمایه‌ای استانی، ردیف‌های قانون استفاده متوازن از امکانات کشور ، سه درصد نفت و گاز بوده که مجموعا ۱۲۱ میلیارد و ۶۶۱ میلیون تومان سهم اعتبارات شهرستان نهاوند است.

وی تصریح کرد: این مبلغ اعتبار به همراه ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سهم نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی بین ۲۴ فصل و ۶۵ برنامه در قالب ۲۲۴ پروژه در شهرستان توزیع شده که نسبت به اعتبار سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر ضعف بزرگ شهرستان نهاوند نهر شعبان است که به خاطر خشک‌سالی‌های اخیر خصوصا امسال باعث مشکلات زیادی برای کشاورزان شهرستان شده است و همین مشکل باعث تجمع کشاورزان شهرستان می‌شود.

احمدوند تصریح کرد: در صورتی که سد گرین به سرانجام و به بهره‌برداری برسد مشکلات کمبود آب شهرستان خصوصا در بخش کشاورزی حل خواهد شد.

فرماندار نهاوند ادامه داد: همه این مشکلات به خاطر این است که در گذشته برخی از پروژه‌ها در شهرستان بدون کارشناسی و بدون برنامه‌ریزی انجام شده‌ و همین امر باعث شده که این پروژه‌ها چندین سال روی زمین بمانند و موجبات ناراحتی و نارضایتی مردم شهرستان را فراهم کنند.

احمدوند خاطرنشان کرد: خوشبختانه با سفر اخیر هیات دولت به استان و تلاش‌های استاندار و نماینده مردم نهاوند در مجلس از تعدادی از این پروژه‌ها بازدید شد و اعتبارات خوبی نیز برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: اعتباری که در  کمیته برنامه‌ریزی برای شهرستان در نظر گرفته شده است مشکلات شهرستان را حل نمی‌کند و باید مدیران برای جذب اعتبار بیشتر تلاش کنند.

فرماندار نهاوند با بیان این‌که مدیران ما باید پیگیر باشند و برای جذب اعتبارات بیشتر تلاش شبانه‌روزی داشته باشند، اضافه کرد: مدیران ما باید جهادی و متعصب باشند و امیدواریم با استفاده از فضای همدلی و هم‌افزایی شهرستان باعث توجه ویژه استان به شهرستان شود.

دیدگاه شما