تازه های سایت

کد مطلب: 50218
2. تير 1401 - 9:14
سردردها علل و انواع مختلفی دارند و همه افراد فکر می کنند سردرد از مغز می آید و زمانی که سردرد دارند مغز آن ها هم درد را حس می کند اما این تصور کاملا اشتباه است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، بیشتر سردرد ها هیچ ارتباطی با آسیب دیدن یا فشرده شدن مغز ندارند و بیشتر از مغز، به سر شما ارتباط دارند. اطراف مغز غشا های مغزی، استخوان ها، ماهیچه ها، لایه های پوستی، غدد لنفاوی، رگ های خونی، چشم ها، گوش ها، دهان، بینی و حفره هایی به نام سینوس ها وجود دارند. بیشتر سردرد ها در اثر فشار در این قسمت ها ایجاد می شوند و نه در مغز شما.

تومور های مغزی و سکته مغزی می توانند باعث سردرد شوند، اما معمولاً علائم جدی تری مانند بی هوشی، تشنج، فلج شدن و از بین رفتن بینایی ایجاد می کنند.

برای مبتلایان به تومور یا سکته مغزی، سردرد معمولاً کمترین نگرانی آن هاست و حتی وقتی تومور مغزی باعث سردرد شود، با اعمال فشار به جمجمه و سایر قسمت های سر، این کار را به صورت غیر مستقیم انجام می دهد.

 

وقتی سردرد داریم یعنی مغزمان درد را حس می کند؟

در حقیقت، مغز به خودی خود فاقد گیرنده های درد است، بنابراین به معنای واقعی کلمه؛ داشتن درد در مغز غیر ممکن است به همین دلیل جراحان می توانند بدون بی حسی بر روی مغز جراحی انجام دهند. مغز جایی است که ما در آن احساسات جسمی را پردازش و تجربه می کنیم، بنابراین تمام درد ها در مغز تجربه می شوند اما تمام درد ها در خارج از مغز ایجاد می شوند.

به نظر می رسد گاهی اوقات سردرد از اعماق سر شما می آید، اما این فقط یک ترفند روان شناختی / فیزیولوژیکی است که به نظر می رسد درد های شدید از جایی دیگر به وجود می آیند و گسترش می یابند تا همان جایی که واقعاً در حال رخ دادن هستند.

صد ها نوع سردرد وجود دارد که همه آن ها دلایل مختلفی دارند. برای افراد سالم به طور کلی، شایع ترین منابع سردرد تنش و سرماخوردگی است.

منبع:ایسکانیوز

دیدگاه شما