تازه های سایت

کد مطلب: 49230
14. اسفند 1400 - 8:43
دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است در صورت مشاهده و پارک هر گونه خودرو بدون پلاک سریعا نسبت به توقیف خودرو اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عباس آزادبخت در گفت و گو با خبرنگاران نهاوند گفت: طبق قانون تردد خودرو‌های فاقد پلاک یا دارای پلاک مخدوش و تقلبی برخلاف مقررات و مغایر با نظم و امنیت شهرستان می‌باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به قانون برخورد قانونی با اینگونه خودرو‌ها در دستور کار دستگاه قضایی این شهرستان قرار گرفته است.

 آزادبخت افزود: رانندگان می‌بایست پلاک خودرو را برابر مقررات در محل تعیین شده نصب نمایند در غیر این صورت از ادامه تردد خودرو توسط پلیس ممانعت خواهد شد.

وی ادامه داد: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی یا الصاق پلاک تقلبی یا پلاک متعلق به وسایل نقلیه دیگر، جرم بوده و در این قانون برای مرتکبان از شش ماه تا یک سال حبس پیش بینی شده است.

دادستان نهاوند تاکید کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است در صورت مشاهده و پارک هرگونه خودروی بدون پلاک سریعا نسبت به توقیف خودرو اقدام و مراتب را به دفتر دادستانی نهاوند اعلام کند.

وی بیان داشت: از خودروهای بدون پلاک برای کارهای خلاف قانون استفاده می شود؛ لذا مردم باید هوشیار باشند و در صورت مشاهده خودرو پارک شده بدون پلاک در محل زندگی خود موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

آزادبخت گفت: راهنمایی و رانندگی نیز موظف است در صورت مشاهد نسبت به اعمال قانون خودرو اقدام کند و نیاز است در این زمینه شهروندان با پلیس همکاری کنند.

دیدگاه شما