تازه های سایت

کد مطلب: 49213
12. اسفند 1400 - 7:37
رئیس اداره بهزیستی نهاوند گفت: امسال ۵۱ مورد تسهیلات اشتغالزایی به افراد بهبودیافته مراکز ترک اعتیاد در نهاوند پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مریم سلگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند از فعالیت هشت مرکز ترک اعتیاد در سطح شهرستان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد یک مرکز آن به زنان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه امسال ۵۱ مورد تسهیلات اشتغالزایی به افراد بهبودیافته مراکز ترک اعتیاد پرداخت شده است گفت: به منظور کاهش تعداد مبتلایان به پدیده اعتیاد در نظر است یک مرکز دیگر در محل پادگان قدس این شهرستان راه‌اندازی شود که تفاهمنامه آن با سپاه به امضا رسیده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند با بیان اینکه ظرفیت کمپ‌های موجود شهرستان در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر است افزود: در سال جاری میزان پذیرش بیماران در کمپ‌های موجود یک‌هزار و ۲۲۸ مورد بوده که در یک دوره ۲۱ الی یک ماهه نگهداری شده‌اند.

وی از حمایت بیماران نیازمند در این مراکز خبر داد و بیان کرد: این اداره به منظور تامین هزینه درمان اعتیاد تعدادی از بیماران نیازمند این مراکز، طی امسال ۱۳۱ مورد یاری برگ هر کدام به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان صادر کرده است.

سلگی با بیان اینکه نظارت بر مراکز ترک اعتیاد از وظایف اداره بهزیستی است گفت: نظارت بر مراکز اقامتی ترک اعتیاد به دو صورت بیرونی و درونی از طریق کارشناسان فنی و همچنین بازدیدهای دوره‌ای توسط تیمی متشکل از رئیس اداره بهزیستی، مسئول حراست و کارشناس پیشگیری انجام می‌شود.

وی افزود: در گذشته شکایت‌های زیادی از این مراکز در ارتباط با نوع برخورد با بیماران می‌شد که به منظور تشدید نظارت بر کمپ‌های اقامتی، بازدیدها را به صورت حضوری افزایش داده‌ایم تمام موارد از جمله وضعیت غذایی، بهداشتی، نوع برخورد و امکانات درمانی مانند وجود پزشک یا روانشناس را مد نظر قرار داده‌ایم.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند گفت: در این خصوص تذکرات لازم به کمپ‌ها داده شده که در صورت بی‌توجهی به تذکرات و کمبودها و عدم تلاش برای رفع نقایص، این مراکز پلمب و حتی لغو امتیاز خواهند شد.

وی اظهار کرد: به منظور حمایت از بهبودیافتگان تفاهمنامه‌ای با مرکز فنی و حرفه‌ای به امضا رسیده که بر مبنای آن چنانچه هر بهبودیافته‌ در دوره‌های آموزشی و مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای شرکت کند از سوی این اداره تسهیلات اشتغالزایی به آنان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما