تازه های سایت

کد مطلب: 4900
1. آذر 1391 - 10:20
پایگاه خبری گرو : امام جمعه نهاوند گفت: امر به معروف و نهی از منکر عامل حیات اسلام و از مهمترین وظایفی است که اگر اجرا شود تمامی واجبات اسلام عملی می شود و اگر ترک شود همه اسلام زیر سوال می رود.

امر به معروف و نهی از منکر عامل حیات اسلام است

حجت الاسلام ˈعباسعلی مغیثی نیاˈ روز چهارشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه صدیقه کبری(س) این شهرستان برگزار شد افزود: امام حسین(ع) با نثار خون خود و خاندان ویارانش اسلام را از نابودی نجات داد و اگر امروز دین اسلام باقی مانده مدیون ایثار امام حسین و یاران با وفایش می باشد .

وی امر به معروف و نهی از منکررا عامل تداوم حیات جامعه دانست و افزود: در جوامعی که اسلام در آنها وجود ندارد و امر به معروف و نهی از منکر در آن اجرا نمی شود فساد و گناه امری رایج است که همین عامل نشانه مردگی آن جامعه است.

وی اجرای امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه آحاد مردم ذکر کرد و اضافه کرد: افراد یک جامعه سرنوشتشان به یکدیگر وابسته است و زمانی که ارتکاب گناه جامعه ای را فرا بگیرد تمامی جامعه دچار عقوبت می شوند .

وی سکوت مردم در مقابل عاملان گناه را مستوجب عقوب دانست و افزود: اگر در جامعه ای که گناه رایج می شود عده ای آنرا ببینند و سکوت نمایند این به معنی این است که آنها از این کار راضی هستند لذا باید منتظر عقوبت الهی باشند .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند و دبیر کمیته امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: امروز مهمترین مساله در جامعه مساله امر به معروف و نهی از منکر است که باعث می شود یک نوع حس مسوولیت نسبت به احکام الهی در بین مردم به وجود آید .

سرهنگ ˈ مرتضی خراسانیˈ افزود: مساله امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که همانند نماز در تمامی ایام سال بر ما واجب است و نباید آنرا فقط به یک مقطع زمانی خاص محدود کنیم .

منبع :ایرنا

دیدگاه شما