تازه های سایت

کد مطلب: 48870
6. بهمن 1400 - 7:41
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در پی ورود یک سامانه بارشی از شامگاه فردا (چهارشنبه) سرعت وزش باد در بیشتر نقاط این استان افزایش می‌یابد و در برخی از نقاط به ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «محمد حسن باقری شکیب» افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و به تدریج افزایش ابر پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: وضعیت آب و هوایی استان همدان در روزهای آینده ناپایدار است و بر همین اساس و به دلیل افزایش سرعت وزش باد هشدار سطح زرد هواشناسی در استان صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با ورود یک سامانه بارشی از فردا شب ریزش پراکنده برف و کولاک در روز پنجشنبه بیشتر نقاط استان را فرا می گیرد.

وی تصریح کرد: به دلیل افزایش سرعت وزش باد در روز پنجشنبه به کوهنوردان توصیه می شود از صعودهای زمستانی خودداری کنند.

به گفته باقری شکیب، این سامانه بارش های خفیف دارد و روز جمعه آسمان استان را ترک می کند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان خاطر نشان کرد: نهاوند با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند با ۹ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب هشت درجه سانتیگراد بالای صفر و هفت درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما