تازه های سایت

کد مطلب: 48859
5. بهمن 1400 - 7:48
سرپرست فرمانداری نهاوند از اختصاص ۳ میلیارد تومان برای ساماندهی نهر شعبان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جعفر سلگی در کمیته برنامه‌ریزی نهاوند اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات شهرستان در زمینه امور آب، به سرانجام رساندن ساماندهی نهر شعبان است که در این راستا امسال یک‌میلیارد تومان برای نهر شعبان و ۲ میلیارد تومان نیز برای ساماندهی نهر گبری از شعبات نهر اصلی شعبان اختصاص یافت.

وی گفت: با توجه به اهمیت ساماندهی این نهر و نقش آن در تنش کم آبی، کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مربوطه زیر نظر بخشداری مرکزی فعال شده تا با بررسی همه جوانب امر، مشکلات را رصد کرده و برای آن راه حل ارائه کنند.

سرپرست فرمانداری نهاوند با بیان اینکه از جمله مشکلات عمده نهر شعبان در حوزه سازماندهی، لایروبی، توزیع آب و رفع حریم است که باید از سوی استان مورد توجه قرار گیرد در ادامه بر ضرورت اصلاح سربندهای برای جلوگیری از به هدر رفتن آب و توزیع متوازن تأکید کرد.

وی افزود: در سرچشمه گاماسیاب پنج دهنه سربند وجود دارد که نیاز به اصلاح دارند تا آب به صورت متوازن به نقاط پائین‌دست انتقال یابد، لازم است قبل از آبگیری نهر شعبان این سربندها اصلاح و مرمت شوند تا مانع از به هدررفت آب توسط کشاورزان منطقه شود.

سلگی با بیان اینکه به منظور پیگیری مشکلات تعیین نهر باید شرکت تعاونی روستایی تشکیل شود و برای این کار نیاز به تامین اعتبار داریم افزود: ایجاد کانال انتقال آب در کنار نهر شعبان یکی از کلیدی‌ترین مسائل مربوط به بحث انتقال آب به مزارع است که البته نیاز به تامین اعتبار دارد.

وی در پایان به اهمیت نهر شعبان در انتقال آب به بخش کشاورزی گفت: نهر شعبان ۱۵ کیلومتر است که یک هزار و ۹۵۰ کیلومتر از اراضی کشاورزی و باغات نهاوند را مشروب می‌کند که تا کنون ۱۱ کیلومتر آن اجرایی شده و امسال نیز ساماندهی ۲ کیلومتر دیگر آن در دست اقدام است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما