تازه های سایت

کد مطلب: 48593
6. دى 1400 - 8:34
یک کارشناس فضای مجازی گفت: راه حاج قاسم پس از شهادتش به مکتبی بزرگ تبدیل شده، مکتبی برگرفته از سیره حسینی و امروز این نقطه اتکاء جبهه مقاومت پرفروغتر با تجلی دلدادگی جهادگران مجازی، نظام سلطه را در ترور سایبری سردار دل ها ناکام گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرنگار رودآور؛ پس از ترور ناجوانمردانه شهید مطهری، امام خمینی(ره) چهاردهم اردیبهشت سال 1358 در یک سخنرانی خطاب به آن جنایتکاران گفتند: "بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شوند."
این یک موضوع ساده نیست که از زبان یک فرد عادی گفته شده باشد، موضعی بزرگ است که از زبان رهبر بزرگترین نهضت انقلابی در عصر حاضر عنوان شده، این مطلب، مسئله ای زیربنایی، اصولی و اساسی در دین مبین اسلام است که همانا ریخته شدن خون شهدا از صدر اسلام تاکنون سبب ساز بیداری افکار عموم شده.
*سیره رفتاری و عملی حاج قاسم پس از شهادت به مکتبی بزرگ تبدیل شد
درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هم ماجرا به همین منوال است.امریکای جنایتکار به تصور خام خود با ترور حاج قاسم به دنبال حذف قهرمان ملی ما بود، اما به اذعان کارشناسان داخلی و خارجی و حتی خود امریکایی ها، این ترور نه تنها حاج قاسم را از میان برنداشت، بلکه سیره رفتاری و عملی او را تبدیل به یک مکتب جهانی کرد مکتبی به نام مکتب حاج قاسم.
پس از به شهادت رسیدن این انسان وارسته و قهرمان آزادیخواهان جهان، شاهد بودیم؛ عاملان این فاجعه هولناک از ترس انتشار عقاید شهید سلیمانی باز هم بزدلانه دست به ترور مجازی او در بستر اینترنت زدند و در طول این یکی دو سال، لحظه ای از حذف کاربران صفحات مجازی در پلتفرم های متنوع عقب نشینی نکردند واما، حاج قاسم همچنان زنده است، چرا که راهش یک مکتب بوده و هست.
به همین دلیل درباره چرایی ترور مجازی حاج قاسم به گفت و گو با «حسین ربیعی» کارشناس رسانه و فضای مجازی نشستیم که در ادامه به صورت نوشتار آمده است.
* ترور مجازی حاج قاسم همزمان با لحظه شهادتش کلید خورد
رودآور: ترور مجازی حاج قاسم از چه زمان آغاز شد؟
ربیعی:
ترور مجازی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از همن لحظه شهادتش آغاز شد و دشمنان جبهه مقاومت حتی دست به حذف صفحات کاربران انتشار دهنده هشتگ هایی با درون مایه و محتوای حاج قاسم از جمله سردار دل ها، شهید سلیمانی و قهرمان جبهه مقاومت با هر عکس و آرم سپاه و حتی ارم حزب الله زدند.
*شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای شیطان بزرگ خطرناکتر است
نظام سلطه و در رأس آن امریکایی ها تصورشان این بود که با حذف فیزیکی شهید سلیمانی اسم، یاد، مکتب و راهش را هم می توانند حذف کنند، بنابراین سیزدهم دی ماه سال 1398 دست به این جنایت هولناک آن هم بزدلانه و در دل شب زدند، بی اطلاع از آن که "شهید سلیمانی" از "سردار سلیمانی" برای آنان خطرناکتر است، چرا که امروز مکتب شهید سلیمانی به عنوان مکتب اصلی جبهه مقاومت در دنیا شناخته شده و الگوهای این مکتب به سرعت در حال ترویج و تبیین است.
*مکتب سلیمانی نقطه اتکا و تبیین کننده راه مقاومت است
امروز محور مقاومت متکی به این مکتب است، مکتبی که راه مقاومت را تبیین کرده و وحدت آفرین شده است.
رودآور: چرا صهیونیست های غاصب و امریکایی ها حتی از انتشار عکس سردار سلیمانی هراسانند؟
ربیعی:
تلاش بی وقفه مدیران صهیونیستی اینستاگرام بر این است تا همسو با خواسته امریکایی ها نه تنها صفحات انقلابیونی که انتشار دهنده محتوایی با درون مایه شهید سلیمانی هستند از این پلتفرم پاک کنند، بلکه صفحات سبلریتی ها و اینفلوئنسرهایی هم که به نوعی عشق و ارادت خود را به سردار نشان می دهند از بین می برند.
تمام این اقدامات برای این است که راه حاج قاسم و مکتب او پرده از جنایات استکبار بر می دارد و با هوشیار ساختن و تنویر افکار جهانی، ملت های آزادیخواه جهان را از حکومت طاغوتی دشمنان بشریت نجات می دهد.
*حذف کاربران مجازی انتشار دهنده مکتب سلیمانی، تعارض آشکار آزادی بیان غربی ها است
رودآور: آزادی بیان دنیای غرب را چگونه یافتید؟
ربیعی
: بی تردید حذف محتواهایی با کلیدواژه هایی از شهید سلیمانی، تعارض آشکار آزاد بیان دنیای غرب وحشی است، آنان درباره پلتفرم ایسنتاگرام که بر پایه هوش مصنوعی تعریف شده دو نوع فیلترینگ را علیه کاربرانشان تحمیل می کنند، در نوع اول هر صفحه انتشار دهنده تصویر یا آرم یا محتوایی مرتبط با شهید سلیمانی را به طور کلی حذف می کنند یا محدودیت های سنگین اعمال می کنند.
*سرابی به نام آزادی بیان دنیای وحشی غرب
و در نوع دوم از فیلترینگ حبابی بهره می گیرند، به طوری که در این نوع فیلترنیگ؛ انقلابی ها، مذهبی ها و افراد خاصی که کلیدواژه های مرتبط با سردار سلیمانی را استفاده می کنند، سرجایشان با همفکرهای خودشان محدود می کنند و اجازه همه گیر شدن محتوای تولیدی را نمی دهند.
در اینجا به طور قطع می توان گفت؛ شعار آزادی بیان غربی ها تنها یک فریب  وسراب است.
*نقض حقوق بشر علیه ملت های آزادیخواه با تحمیل محدودیت ها در فضای مجازی
رودآور: تاکنون مسئولان درباره چنین اعمال محدودیت ها و نقض حقوق بشر در فضای مجازی علیه ملتمان اقدامی انجام داده اند؟
ربیعی
: متأسفانه خیر، انتظار داشتیم و مطالبات بسیاری هم عنوان شد تا مسئولان کشورمان در دولت قبل لااقل جلوی این زیاده خواهی اینستاگرام بایستند، اما این گونه نشد و عدم توجه آنان به مسئله خود جای سؤال دارد!
زمانی که صاحبان اینستاگرام با تعداد قابل توجهی از کاربران ما، سودهای کلان به جیب می زنند و اقتصاد خود را تأمین می کنند، چرا نباید ما از حق مسلم خود حتی در انتشار محتوای ملی بهره ببریم و آزاد باشیم؟!
کشور ترکیه برای انتشار محتوای ملی زیر بار حرف های زورگویانه صاحبان این پلتفرم ها نرفت و شاهد هستیم که شرکت فیسبوک به عنوان مالک اصلی اینستاگرام در یک قرارداد، ملزم شده که قوانین ملی ترکیه را در بحث انتشار محتوا رعایت کند، کشورهای دیگری همچون روسیه هم به همین منوال عمل کرده اند.
*مطالبه انتشار محتوای ملی در فضای مجازی ضرورتی انکارناپذیر
مسئله انتشار محتوای ملی، موضوعی است که این روزها با توجه به گسترده شدن استفاده از فضای مجازی باید در حوزه مدیریتی مطالبه شود تا کاربران انقلابی بتوانند نسبت به انتشار شعائر دینی و ملی و شخصیتی همچون شهید سلیمانی به عنوان قهرمان خودشان واکنش لازم را داشته باشند.
*جهاد کاربران مجازی دلداده سردار برای نشر هشتگ #قهرمان
رودآور: واکنش کاربران صفحات مجازی به حذف بیرحمانه یشان از دنیای مجازی چه بوده؟
ربیعی:
زمانی که کلیدواژه های #hero یعنی #قهرمان نزدیک به 13 میلیون محتوا در اینستاگرام تولید شد، صاحبان این پلتفرم یکی یکی یا محتواهای تولیدی را حذف کردند یا صفحات را، اما کاربران با حرکتی جهادی که همچنان در جریان است به انتشار محتواهایی مربوط به سردار دل ها حالا یا بدون هشتگ یا به صورت بسته هشتگ و یا تصاویر مات شده اقدام کردند و دلدادگیشان به حاج قاسم را نشان دادند.در توییتر نیز چندی روزی می شود که این دو کلید واژه، ترند و برتر نخست شده است.
*حاج قاسم زنده است حتی پس از ترور مجازی/مکتب حاج قاسم پرفروغتر می درخشد
رودآور: حرف کاربران مجازی دلداده سردار چیست؟
ربیعی:
این کاربران به حرکت جهادی خود در فضای مجازی می خواهند فریاد بزنند که راه حاج قاسم همچنان ادامه دارد و در این جهاد مجازی به هر طریق ممکن با استفاده از ظرفیت های متعدد نشان می دهند که مکتب حاج قاسم پرفروغ به می درخشد و هیچ گاه خاموش نمی شود.
این کاربران انقلابی از مکتب حاج قاسم که بر گرفته از مکتب حسینی است درس ایستادگی و مقاومت را فراگرفته اند و کار خود را با قوت و قدرت دنبال می کنند.

دیدگاه شما