تازه های سایت

کد مطلب: 48370
15. آذر 1400 - 0:26
تولد یک نوزاد با ظاهری متفاوت ناشی از اختلالات ژنتیکی در مصر بار دیگر پزشکان را متعجب کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، دکتر حامد سید احمد پزشک مصری به دنیا آورنده دختری با موهای سفید گفت: این رنگ مو در نتیجه عوامل ژنتیکی رخ داده است.

و​ِی افزود: سندرم "وارد آمبرگ" باعث می‎ شود کودک با تغییراتی به دنیا بیاید و منجر به سفیدی مو می‌شود. این حادثه برای اولین بار در شهر الاقصر مصر اتفاق افتاده است.این مختصص زنان و زایمان گفت: این دومین زایمان زن ۴۰ ساله بود و نوزاد در حالی متولد شده است که برخی از قسمت‌های بدنش مانند پاها از پوست پوشیده نشده است.

دکتر حامد افزود: خانواده‌ این نوزاد نیاز به حمایت دارد.

وی گفت: در بین تولدهایی که وی شاهد آن بوده این سومین زایمان عجیب است که نوزاد با بیماری نادر همراه است.

دکتر حامد افزود: نوزادی که بدون پوست به دنیا آمد، از سندرم" درماتوز بولوز" رنج می‌برد، بیماری که از هر یک میلیون کودک ممکن است یک کودک را مبتلا کند و اکنون حال این نوزاد دختر خوب است.

همچنین متخصصین پوست می‌گویند: آنچه که کودک از آن رنج می‌برد، کمبود پوست ۲۰ درصدی است که تحقیقات نشان می‌دهد، وضعیت این نوزاد بهبود می‌یابد.

دکتر حامد گفت: پیش از این هم دختری با موهای سفید و چشم‌هایی آبی به دنیا آمد که به سندرم "روزمبرگ" ناشی از جهش ژنتیکی ناشی از همخونی مبتلا بود و اکنون در سلامت کامل است.

وی در مورد تولد نوزادی بدون شکم نیز افزود: تولد این نوزاد «عجیب‌ترین اتفاق تاریخ» بوده است و همانطور که انتظار می رفت کودک بیش از یک روز زنده نماند.

دکتر حامد به پایگاه خبری «قاهره ۲۴» در استان الاقصر گفت: " با توجه به فراوانی زایمان‌های نادر و عجیب در مصر، شاید دلیل این تولدها ازدواج فامیلی است، زیرا این بیماری‌ها از اختلالات ژنتیکی ناشی می شوند که درجات متفاوتی دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاه شما