تازه های سایت

کد مطلب: 48303
8. آذر 1400 - 8:56
رئیس اداره صمت نها‌وند گفت: طبق مصوبه شورای آرد و نان شهرستان ۵ تیم از نانوایی های سطح شهر و روستا بازرسی و متخلفان به تعزیرات معرفی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، نقی کاکاوند در گفت و گو با خبرنگاران درباره علت افزایش نرخ نان در شهرستان نهاوند گفت: از سال ۹۸ تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی در نرخ نان نداشته ایم و مواد اولیه و هزینه های آب و برق افزایش داشته  به همین دلیل نرخ انواع نان افزایش یافت.

وی با بیان اينکه موضوع افزایش نرخ نان در جلسات استان مطرح و به ادارات شهرستان هم ابلاغ شد، اظهار داشت: با افزایش قیمت نان هیچ گونه مماشاتی برای نانوایی ها نداریم و هرگونه تخطی از ساعت کاری تا کیفیت و نرخنامه را بدون هیچ تخلفی به تعزیرات حکومتی معرفی می شود.

کاکاوند تاکید کرد: روز گذشته ۵ مورد تخلف به دلیل رعایت نکردن وزن چانه ها به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به اعلام نرخ انواع نان باید نرخنامه جدید در تمامی واحد‌های خبازی در معرض رویت مردم نصب شود؛ گفت: تیمهای بازرسی اتحادیه نانوایان، اتاق اصناف و اداره صنعت معدن و تجارت در قالب ۵ تیم نسبت به تشدید بازرسی و بررسی، رعایت ساعت کاری، رعایت کیفیت و وزن نان ونرخنامه جدید اقدام می کنند و هرگونه تخلف قابل بخشش نمی باشد و متخلفین به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

رئیس اداره صمت نهاوند اظهار داشت: مردم برای مطالبه گری و همکاری با صنعت معدن در رسیدگی به تخلفات با شماره ۱۲۴ یا ۳۳۲۴۳۷۰۵ اتاق اصناف تماس بگیرند.

وی تاکید کرد: تعزیرات حکومتی هم اشد مجازات را برای متخلقین خواهد داشت و اگر بار دوم تکرار شود علاوه بر نصب بنر در سر در نانوایی، سهمیه آرد نانوایی هم کسر خواهد شد.

به گفته کاکاوند در بحث کیفیت آرد قرار بوده محصول کارخانه آرد نهاوند اول به نانوایی های شهرستان اختصاص داده شود که اداره غله رعایت نمی کند و شاهد ورود آردهای بی کیفیت به شهرستان هستیم.

رئیس اداره صمت نهاوند گفت: اگر مردم از نانی که دریافت می کنند راضی نباشند نانوا موظف است تغییر بدهد و نان بی کیفیت را به قسمت نان خشک انتقال دهد در غیر این صورت در صورت گزارش شهروند به تعزیرات معرفی و دو برابر نرخ جریمه خواهد شد.

وی افزود: برای نان بزرگ با رعایت وزن، کنجد و انواع سبزیجات اضافه شده به نان فقط ۵۰۰ تومان به نرخ مصوب اضافه خواهد شد وبا رعایت نوبت سایر مشتریان قابل پخت می باشد.

کاکاوند گفت: همچنین بخشداران بخش‌های شهرستان با همکاری دهیاران نسبت به بازرسی از نانوایان تابعه اقدام می کنند وگزارش تخلفات رابه اداره صنعت معدن و تجارت ارسال تا به تعزیرات حکومتی معرفی شود.

 در حال حاضر علاوه بر تیم های بازرسی، یک بازرس مخصوص و دائم برای نانوایی ها درنظر گرفته شده است که گزارشات را روزانه اعلام و تصمیم گیری می شود.

شهروندان امیدوارند این بازرسی ها مستمر و دائمی باشد تا کیفیت نان واحدهای نانوایی افزایش یابد و با توجه به افزایش قیمت نان مردم‌ کمتر متضرر شوند.

دیدگاه شما