تازه های سایت

کد مطلب: 48270
5. آذر 1400 - 1:36
رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند از تزریق بیش از ۲۱۸ هزار دز واکسن کرونا درنهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، علی‌احسان خویشوند اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون ۲۱۸ هزار و ۵۳۰ دز واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال در نهاوند تزریق شده است.

وی با بیان اینکه این آمار شامل مجموع دو دز واکسن است افزود: از این میزان ۱۱۹ هزار و ۳۷۴ مورد مربوط به دز اول است که معادل ۸۰ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال شهرستان را شامل می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند گفت: از مجموع واکسن‌های تزریقی نیز 96 هزار و 374 مورد یعنی معادل 65 و نیم درصد جمعیت هدف نیز شامل افرادی است که تا کنون هر دو دز را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: کار تزریق واکسن تا کنون به خوبی انجام شده و مردم هم استقبال خوبی از آن داشتند به طوری که در اوج تزریق واکسن روزانه تا 3 هزار و 500 نفر به مراکز اجرای واکسیناسیون مراجعه می‌کردند که البته این میزان در حال حاضر به طور میانگین به یک‌هزار و 200 نفر می‌رسد که عمده آن را افراد متقاضی دز دوم واکسن کرونا تشکیل می‌دهند.

خویشوند در خصوص تزریق دز سوم واکسن کرونا نیز گفت: از ابتدای آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا تا کنون 2 هزار و 233 نفر از افراد بالای 60 سال و کادر بهداشت و درمان دز سوم را نیز دریافت کرده‌اند.

وی روند واکسیناسیون دانش‌آموزان را خوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون از مجموع ۱۵ هزار و ۳۶۵ نفر دانش آموز واجدشرایط تزریق واکسن، ۱۴ هزار و ۶۱۸ نفر یعنی معادل ۹۳ درصد دز اول و ۱۰ هزار و ۲۸۲ نفر معادل ۶۶ درصد نیز دز دوم را تزریق کرده اند که مابقی افراد نیز به مرور دز دوم را دریافت خواهند کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند در پایان از افرادی که تا کنون به هر دلیل نتوانسته اند واکسن خود را تزریق نمایند درخواست کرد به منظور سلامتی خود، خانواده و افراد جامعه در اسرع وقت با مراجعه به یکی از مراکز واکسیناسیون در سطح شهر و روستا اقدام به تزریق واکسن کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما