تازه های سایت

کد مطلب: 48198
29. آبان 1400 - 8:39
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه وانت با عابر پیاده در جاده آورزمان نهاوند عابر ۸۴ ساله جان خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ «رضا عزیزی» افزود: بی توجهی عابر به خودروها هنگام عبور از عرض جاده عامل بروز این سانحه فوتی در این مسیر شریانی بوده است.

وی اظهار داشت: آمار عابران متوفی از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه به ۳۰ نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت نفر افزایش یافته است.

رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: ۲۹ تن از عابران جان باخته بیش از ۶۵ سال سن داشتند و یکی از آنان کودک چهار ساله بود که زیر چرخ های تراکتور به علت سهل انگاری راننده ۸۰ ساله این وسیله نقلیه جان باخت.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: افراد مسن به علت ناتوانی در عکس العمل به موقع هنگام مواجهه با خطر، ناتوانی در حفظ تعادل و ضعیف شدن قوه شنوایی همچنین متوجه نشدن صدای بوق خودرو، بیش از دیگر گروه های سنی در معرض خطر تصادف هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان عابران متوفی مربوط به مناطق مسکونی حاشیه راه های اصلی است از خانواده ها خواست افراد مسن و کودکان را در صورت حضور در خارج از منزل و عبور از عرض جاده، همراهی کنند.

 رییس پلیس راه استان همدان گفت: محور آورزمان نهاوند به طول ۳۵ کیلومتر یکی از سانحه خیز ترین مسیرهای این استان به شمار می رود که ۱۲ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی نهاوند و مابقی در حوزه ملایر قرار دارد.

سرهنگ عزیزی اضافه کرد: پس از تعریض ۱۲ کیلومتر واقع در حوزه استحفاظی نهاوند میزان سوانح در این محور ۹۰ درصد کاهش یافت اما در ۲۳ کیلومتر باقی مانده به علت متوقف شدن طرح شاهد تصادف رخ به رخ هستیم.

به گزارش ایرنا، استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰  کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه است به نحوی که ۲ درصد راه های روستایی، ۲.۵ درصد راه های فرعی، سه درصد آزاد راه ها و سه درصد از راه های اصلی و شریانی کشور در این استان واقع شده است.

۲۱۷ نفر طی هفت ماه نخست امسال بر اثر سوانح رانندگی در استان همدان جان خود را از دست داده اند.

دیدگاه شما