تازه های سایت

کد مطلب: 48196
28. آبان 1400 - 15:18

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: صبر و مقاومت مردم در دوان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در فتنه های ۷۸ و ۸۸ بسیار مهم و اثر گذار بود و نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی اظهار داشت: در هیچ زمینه ای نباید وابستگی  به دشمن داشته باشیم و این آموزه دین ما است و در مسایل نظامی و اقتصادی باید خودکفا باشیم و روی پای خودمان بایستیم.

امام جمعه نهاوند افزود: امروز وظیفه دولت و ملت تلاش در جهت خودکفایی در همه عرصه ها است و اولویت اول را باید رونق معیشت مردم قرار داد که این کار با افزایش تولید میسر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به نقشه های دشمنان برای ملت های مسلمان اشاره کرد و گفت: مثلث شوم غربی، عبری و عربی منشا همه جنگ ها و خونریزی ها در منطقه است و اینها توانستند جنگ هایی در منطقه به راه بيندازند که جنگ تحمیلی و فتنه داعش و به جان هم انداختن کشورهای مسلمان نمونه ای از این طراحی ها است و باید مواظب نقشه های انها باشیم.

امام جمعه نهاوند با اشاره به شروع دور جدید مذاکرات هسته ای اظهار داشت: آمریکا و غربی ها هستند که در بحث هسته ای باید به تعهدات خود عمل کنند چون کشور ما به تعهدات عمل کرد و آنها خیانت کردند و ایران باید از آنها مطالبه کند و این خواست رهبر انقلاب، مردم و دولت است.

وی بیان کرد: معیشت مردم در گرو رونق و تقویت تولید داخلی و مبارزه با فساد و مفسدین، جلوگیری از قاچاق کالا، صرفه جویی در مصرف است و عدالت در توزیع باید مدنظر باشد.

حجت الاسلام مغیثی در بخش پایانی خطبه ها با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج به حمدالله در انقلاب اسلامی در همه عرصه ها مانند دفاع مقدس، سازندگی، مبارزه با ناامنی، مقابله با کرونا و بسیاری از عرصه های دیگر نقش اثر گذار و فعالی داشته و دارد.

وی ادامه داد: بسیج از یادگاران و از امانت های امام راحل است و مقام بسیج و بسیجی آنقدر بالا است که امام خمینی(ره) فرمودند از خداوند می خواهم من را با بسیجیان محشور کند.

دیدگاه شما