تازه های سایت

کد مطلب: 48133
23. آبان 1400 - 7:31
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۴۱ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال این استان تاکنون ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کردند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «محمد مهدی مجذوبی» روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا افزود: ۱۳۶ هزار و ۲۶۸ دُز واکسن کرونا به دانش آموزان تاکنون تزریق شده است که ۸۱ درصد معادل ۱۱۰ هزار و ۲۰۷ دانش آموز دُز اول را دریافت کردند و ۵۳ هزار و ۸۳۳ دانش آموز هر ۲ دُز را تزریق کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به همزمانی بازگشایی مدارس با فصل سرد سال و بسته شدن در و پنجره ها برای گرم نگه داشتن فضای کلاس امکان سرایت ویروس افزایش می یابد بنابراین مجهز کردن هشت هزار کلاس درس به تهویه مناسب و سیستم مکشی باید در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون دُز واکسن در این استان تزریق شده است اظهار داشت: بیش از یک میلیون و ۲۷۱ هزار نفر نوبت اول واکسن و ۸۶۰ هزار معادل ۴۸.۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان همدان مرحله دوم واکسن را تاکنون تزریق کردند.

مجذوبی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته میزان تزریق واکسن در مناطق روستایی این استان هشت درصد نسبت به مناطق شهری عقب تر بوده که علت آن تمایل اندک روستانشینان به تزریق واکسن است بنابراین باید با بهره گیری از ظرفیت دهیاران و امام جماعت روستاها نسبت به ترغیب مردم به تزریق واکسن اقدام کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۳۲ هزار نفر در استان همدان واکسن تزریق نکرده اند افزود: با توجه به اینکه روزانه حدود سه هزار نفر برای تزریق دُز نخست واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند با این سرعت حدود ۲ ماه تزریق دُز نخست واکسن به این افراد طول می کشد.

مجذوبی درباره واکسن آنفلوآنزا نیز توضیح داد که یک بسته ۱۲ هزار و ۵۰۰ عددی واکسن از وزارت بهداشت تحویل همدان شد که پنج هزار و ۵۰۰ عدد برای بیماران خاص و مابقی برای دیگر اقشار در نظر گرفته شد و هم اینک از این تعداد ۲ هزار عدد واکسن برای تزریق باقی مانده است.

جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز گفت: درصد تزریق واکسن به دانش آموزان در برخی از شهرستان ها پایین است و در شهرستان نهاوند از یک هزار و ۶۶۵ دانش آموزان ۱۴ درصد واکسن تزریق نکردند.

سردار «مهدی فرجی» افزود: علاوه بر واکسیناسیون دانش آموزان محل و کلاس آنها نیز مورد تاکید و توجه ستاد کرونا است که با توجه به اقلیم سرد همدان باید به سرعت کلاس ها به هواکش مجهز شوند.

وی تاکید کرد: هم اینک آرامشی در زمینه کرونا در استان حاکم است که این آرامش سبب عادی انگاری ویروس کرونا شده است به گونه ای که در تالارها، سالن های غذاخوری، اتوبوس ها و بانک ها مولفه های بهداشتی رعایت نمی شود.

سخنگوی ستاد کرونا استان همدان نیز گفت: همدان آماده اجرای طرح «سکوی مدیریت هوشمند کرونا» است و این دستورالعمل به دستگاه ها برای اجرا تا پایان امروز ابلاغ می شود.

«مهرداد نادری فر» با بیان اینکه طرح اجتماعی و روانی پسا کرونا آماده ارایه شده است افزود: طبق دستور رییس جمهوری می توان طرح های درمانی با پیشرفت بالا را به منظور مقابله با کرونا با تزریق اعتبار به سرعت تکمیل کرد که در این استان از این محل می توان با دریافت اعتبار لازم بیمارستان اکباتان را به مرحله نهایی رساند.

براساس رنگ بندی جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان کبودرآهنگ و نهاوند در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان های استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

دیدگاه شما