تازه های سایت

کد مطلب: 47780
19. مهر 1400 - 8:33
فرمانده نیروی انتظامی نهاوند گفت: با تلاش عوامل پلیس فتا شهرستان بیش از ۸۸ درصد جرائم در فضای مجازی کشف می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ شا احمد ساکی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی‌ گفت: در این هفته ۱۰۰ برنامه در شهرستان در حال اجرا است و وظیفه مجموعه نیروی انتظامی ایجاد امنیت و اسایش شهروندان و برخورد با قانون شکنان است.

وی در رابطه با تلاش دشمن در منحرف کردن افکار عمومی مردم افزود: در حال حاضر دولت های غربی بحث جنگ نرم را در غالب فضای مجازی شروع کرده اند که باید با آگاهی در همین فضای مجازی در خنثی کردن این جنگ نرم تاثیر گذار باشیم؛ مخصوصا دشمنان در نشر اکاذیب اخبار به دنبال منحرف کردن ذهنیت مردم هستند که اصحاب رسانه می‌توانند در بحث مشارکت در تثبیت امنیت تاثیر گذار باشند.

 فرمانده نیروی انتظامی نهاوند گفت: اصحاب رسانه می‌توانند نقش بسزایی در این راستا داشته باشند و انعکاس اقدامات و اخبار امیدبخش توسط رسانه می‌تواند احساس امنیت ذهنی افراد جامعه را افزایش دهد.

وی اظهار داشت: دیدار با امام جمعه شهرستان، قدردانی از خانواده شهدای ناجا، گفت و گو و دیدار با مردم در سامانه ۱۹۷ و حل مشکلات آنها از مهمترین برنامه های این هفته است.

ساکی ادامه داد: برگزاری همایش تجلیل از نمونه های موفق ترافیکی و تشویق این عزیزان در راستای فرهنگ سازی، برگزاری همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی، غبار روبی گلزار شهدا و سرکشی از ۳۳ شهید نیروی انتظامی شهرستان در طول این هفته انجام می شود.

فرمانده انتظامی نهاوند افزود: اهدای خون در این هفته توسط پرسنل نیروی انتظامی، سخنرانی در قبل از خطبه های نماز جمعه، برگزاری میز خدمت و برگزاری نمایشگاه در مصلی نهاوند از دیگر برنامه های این هفته است.

وی در ادامه به عملکرد ۶ ماهه نیروی انتظامی نهاوند اشاره کرد و گفت: در کشف داروهای غیرمجاز افزایش ۱۰۰ درصدی داشتیم و در برخورد با واحدهای صنفی فاقد مجوز ۳۰ درصد افزایش داشته ایم.

ساکی گفت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر به صورت شبانه روزی در حال انجام است و در این مدت موفق شدیم از سوداگران این عرصه حدود ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کنیم.

 فرمانده نیروی انتظامی نهاوند افزود: در این بخش ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات داشتیم و ۵ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شده است.

وی به جرائم در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار فرصت های این فضا متاسفانه تهدیدات و جرائم نیز در فضای مجازی صورت می گیرد به طوری که ۵۷ درصد افزایش وقوع جرائم در این فضا را داریم.

 ساکی بیان کرد: در کنار افزایش جرائم بیش از ۳۸ درصد کشف جرائم در این فضا نیز توسط پلیس فتا افزایش یافته است به گونه ای که ۸۸ درصد جرائم در فضای مجازی نهاوند توسط پلیس فتا شهرستان کشف می شود.

وی به بخش سرقت ها اشاره کرد و گفت: ۱۱ درصد افزایش دستگیری سارق نسبت به مدت مشابه ۶ ماهه سال قبل را داشتیم که در این بخش توجه به هشدارهای پلیس و اقدامات خود شهروندان بسیار مهم و اثر گذار است.

فرمانده انتظامی نهاوند در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم در حفظ امنیت شهروندان همچون گذشته تمام تلاش خود را در این عرصه بکار گیریم و برای تثبیت و برقراری امنیت در سطح شهرستان از همه ی ظرفیتهای موجود استفاده می کنیم.

دیدگاه شما