تازه های سایت

کد مطلب: 47747
16. مهر 1400 - 16:40
۱۶ مهرماه سالگرد شهادت یکی از مشهورترین فرماندهان دفاع مقدس و حریم حرم است که در جریان مقابله با گروهک‌های تکفیری و دفاع از حرم اهل بیت (ع) به شهادت رسید او یکی فرماندهان بی نظیر در سپاه بود که در تمام نبردهای غیر همتراز منطقه نامش می درخشید.
محمود قاسمی کارشناس سیاسی_نظامی در باب شخصیت شهید همدانی، به خبرنگار عصرهمدان، گفت: سردار همدانی بدون اغراق یک شخصیت بین المللی بود، جمله هایی که استراتژیست ها و ژنرال ها نظامی دنیا در خصوص شخصیت وی گفتند که در طول ۴۰ سال در ۵ جبهه متفاوت مجاهدت کرد.

وی ادامه داد: سردار همدانی با تشکیل هسته های مقاومت علیه رژیم پهلوی مبارزه را شروع کرد، اولین جبهه قبل از انقلاب بود که با شخصیت افرادی چون آیت الله مشکینی و مدنی بهره برد.

کارشناس سیاسی عنوان کرد: سردار همدانی علاوه بر پخش اعلامیه های امام تشکیل هسته های مبارزاتی داد و جزو پیشکسوتان کشتی در همدان بود.

وی تاکید کرد: جبهه دوم مبارزه با ضد انقلاب داخلی و گروهک های تروریستی کومله در کردستان بود و زمانی که دفاع مقدس شروع شد اوج زندگی و درخشش خدمات سردار همدانی بود .

قاسمی افزود: در ۲۸۸۷ روز مبارزه جزو فرماندهان لشکر و طراحان برتر حماسی بود، وی جزو شخصیت های نادری بود که باید الگوی جوانان شود، بخصوص در زمینه همسرداری باید سرمشق جوانان شود.

وی گفت: جبهه چهارم فتنه گران داخلی بودند که اگر در فتنه ۸۸ امثال حاج حسین نبود هزینه های بیشتری را پرداخت می کردیم چرا که دشمن حدود ۵۰۰۰نیرو را برای جنگ داخلی اموزش داده بود.

کارشناس سیاسی در همدان گفت: جبهه پنجم مبارزه با داعش و جنگ نیابتی بود که در سرزمینی مثل شام چون ژنرال های بزرگ بین المللی طراحی و جبهه مقاومت را پایه ریزی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما