تازه های سایت

کد مطلب: 47738
15. مهر 1400 - 15:29
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به منظور توسعه همکاری‌ها با نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با حضور در اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند با علیرضا شهبازی، نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند و پروژه‌ها و شرح کاملی از کمبودهای سخت افزاری و نرم افزاری ارائه شد.

 میلاد امینیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند با ارائه گزارشی مصور از اقدامات و فعالیت‌های کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند در ایام همه گیری کرونا، به تشریح برنامه‌های آتی این اداره و همچنین کم و کاستی های موجود در روند اجرای پروژه‌های اداره کتابخانه های نهاوند پرداخت.

 عاطفه زارعی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: با توجه به اینکه در دنیای امروز در دوران جنگ نرم هستیم باید با قدرت در بحث دفاع از ایران در تمام حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری کوشا باشیم.

وی اضافه کرد: امروزه در ایران مانند دیگر کشورهای جهان، کتابخانه‌‎های عمومی در حال تغییر نقش از قرائت خانه‌های ساکن به مراکز تاثیر گذار فرهنگی هستند و ما در مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تلاش کرده‌ایم که این اثر بخشی را با تولید محتوا و بهره گیری از نیروهای متخصص کتابدار بیشتر کنیم.

زارعی در ادامه با اشاره به وظیفه کتابخانه‌های عمومی در آموزش مادام العمر شهروندان و کمک به توسعه سواد پایدار، عنوان کرد: در سال گذشته با وجود محدودیت‌های کرونایی، کتابخانه‌های عمومی با هوشمندی با تغییر بستر اجرای برنامه‌ها به فعالیت‌های خود ادامه دادند که اجرای دوازده هزار فعالیت فرهنگی در بستر فضای مجازی نمونه ای از این برنامه ها است.

علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: نهاوندی‌ها از دیرباز اهل فرهنگ و مطالعه بوده‌اند و آمار مطلوب حضور همشهریان ما در یازدهمین دوره جشنواره رضوی، موید همین نکته است.

وی با اشاره به ظرفیت خیرین و موسسات مردم نهاد، تصریح کرد: توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان در لیست برنامه‌های اینجانب قرار دارد و برای شروع یک حرکت فرهنگی در زمینه اهدای کتاب از طرف نهاوندی‌هایی که در شهرهای مختلف کشور عزیزمان ایران مقیم هستند، بنده تعدادی از منابع کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند اهدا خواهم کرد تا انشالله حرکتی مستمر در زمینه اهدای کتاب به کتابخانه‌های شهرستان نهاوند آغاز شود.

دیدگاه شما