تازه های سایت

کد مطلب: 47707
12. مهر 1400 - 8:24
امام جمعه نهاوند گفت: در منطقه دوخواهران حدود ۶۰ سال است که به‌دلیل کاوش‌ها برای پیدا کردن معبد لائودیسه، ساخت‌و ساز ممنوع شده به نماینده هم گفتیم که این مشکل را از سر راه این منطقه محروم و عقب‌مانده بردارند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در آیین کلنگ‌زنی پارک صخره‌ای_گردشگری دوخواهران، اظهارکرد: ️تکلیف مسجد و بافت فرسوده دوخواهران را روشن کنید تا مردم این منطقه از بلاتکلیفی نجات پیدا کنند.

وی تصریح کرد: ️از مسئولین، فرماندار، شورای شهر و نماینده می‌خواهیم که این مطالبه‌ی مردم را که سال‌هاست مطرح می‌کنند را مورد توجه قرار دهند.

مغیثی افزود: ️موضوع دوم بحث مسجد دوخواهران است که در حال تعمیر است و دو سال است این شرایط ادامه دارد مسئولین و متولیان تکلیف این مسجد را روشن کنند اگر مقاوم و از نظر مهندسی مشکلی ندارد استفاده شود در غیر این صورت میراث فرهنگی رفع مشکل کند.

فرماندار نهاوند نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: ️تاکنون حدود ۷۰ درصد منطقه دوخواهران برای ساخت‌و ساز آزادسازی و کاوش شده است.

مراد ناصری خاطرنشان کرد: آثار تاریخی هویت یک شهر است و نمی‌شود غافل شد و اعتبار ادامه کار هم در نظر گرفته شده بیش از این شایسته نیست که این پروژه ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: مسجد دوخواهران دغدغه‌ی همه ما است و با اخذ مجوز برای تعمیر هیات امنا اول اجازه بازسازی نمی‌دادند و پس از آن هم قرار بود خودشان هم پای کار بیایند.

ناصری اضافه کرد: ️هر چقدر شورای شهر و شهردار کار انجام دهند تا وضعیت سدمعبر و ترافیک مشخص نشود، نمود پیدا نمی‌کند.

️فرماندار نهاوند در خاتمه ️توسعه را محصول تلاش جمعی دانست و گفت: با تک‌روی به‌جایی نخواهیم رسید و شورا و شهرداری هم بر همین مبنا اقدامات خوبی انجام خواهند داد.

انتهای پیام

دیدگاه شما