تازه های سایت

کد مطلب: 47706
12. مهر 1400 - 8:22
پروژه پارک صخره‌ای_گردشگری دوخواهران نهاوند روز یک‌شنبه ۱۰ مهر با حضور فرماندار، امام جمعه نهاوند، شورای شهر، شهردار و سایر مسئولین شهرستان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، این پروژه در منطقه دوخواهران شهر نهاوند در ۲۲ هزار مترمربع احداث می‌شود که برآورد ریالی آن در  حدود ۵۰ میلیارد ریال است و مقرر شده با برنامه زمانی سه ساله و در دوفاز ساخته شود.

شهردار نهاوند در آئین کلنگ‌زنی این پروژه گفت: از آنجا که مکان اجرای این پروژه از اراضی ملی است بر اساس توافق‌های انجام شده، مقرر شده که مسکن و شهرسازی با تخصیص اعتبار در احداث این پارک با شهرداری مشارکت داشته باشد.

یوسفی نوید اظهار کرد: پلاک‌های مجاور پارک صخره‌ای را با همکاری اداره میراث فرهنگی بازسازی خواهیم کرد و با کمک مالک به ظرفیت گردشگری تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پارک در دل بافت فرسوده قرار دارد و با هدف احیای بافت و ایجاد خدمات تفریحی_فرهنگی به اهالی این منطقه احداث می‌شود.

به گفته وی پارک صخره‌ای _گردشگری دوخواهران در ۲۲هزار مترمربع با برآورد ریالی حدود ۵۰ میلیارد ریال و با برنامه زمانی سه ساله شامل دو فاز اجرا می‌شود.

یوسفی‌نوید اضافه کرد: عملیات اجرایی این پارک شامل پیاده‌راه سازی در دل صخره‌ها، محوطه سازی، توسعه فضای سبز، ایجاد نشیمن و غیره خواهد بود.

شهردار نهاوند در ادامه به موضوع سدمعبر اشاره کرد و گفت: ️موضوع رفع سدمعبر در شهر نهاوند را قرار است با مشارکت بخش خصوصی انجام و اجرا شود و پیش‌نویس قرارداد آن به شورای شهر تحویل داده شد.

وی در خاتمه یادآوری کرد: ️بحث لایروبی سطح شهر تا پیش از بارندگی در برنامه کاری ما است و درحال تمدید قرارداد معدن شن و ماسه هستیم زیرا هدفمان رسیدن به خودکفایی در این زمینه است.

انتهای پیام

دیدگاه شما