تازه های سایت

کد مطلب: 47679
10. مهر 1400 - 7:50
رئیس اداره حفاطت محیط زیست نهاوند از تحویل یک بهله شاهین لیل و یک پرنده حواصیل ارغوانی با بالهای شکسته زخمی و همچنین برخورد با خودروی متخلف تخلیه فاضلاب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی از معرفی خودرو تخلیه فاضلاب در مکان غیرمجاز به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: باتوجه به اطلاعیه تخلیه فاضلاب در مکانهای غیرمجاز توسط تانکرها در کلیه مناطق شهر نهاوندممنوع وجرم است ،به استثنای تصفیه خانه فاضلاب شهری ، طبق مصوبات کارگروه پسماند ، اما متاسفانه بعضی از خودروها مبادرت به تخلیه فاضلاب در مکانهای غیر مجاز می نمایند.

وی گفت: امروز کارشناسان محیط زیست طی گشت و کنترل مشاهده خودرو حمل فاضلاب که درمکان غیرمجاز مبادرت به تخلیه فاضلاب نموده بودبه دستگاه قضایی معرفی گردید.

سلگی افزود: با توجه به مصوبات کارگروه پسماند واهمیت ارزش‌ سلامت محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی ،حفظ و حراست از محیط زیست ، هرگونه تخلیه فاضلاب غیرمجازتوسط خودروهای حمل فاضلاب درتمامی عرصه‌های مناطق شهر نهاوند ممنوع و جرم است ،در صورت مشاهده ، علاوه بر توقیف خودرو راننده متخلف به دادگاه معرفی خواهدشد.

تحویل یک بهله شاهین لیل و یک پرنده حواصیل ارغوانی با بالهای شکسته زخمی در شهرستان نهاوند

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند همچنین گفت: دو نفر از شهروندان یک بهله پرنده شکاری شاهین لیل و یک پرنده حواصیل ارغوانی با بالهای شکسته و زخمی که قادر به پرواز کردن نبود را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل دادند.

سلگی افزود: ضمن تشکر از این دو ‌حامی محیط زیست در مورد اهمیت نقش‌آفرینی آحاد مردم در صیانت از ذخایر ارزشمندگونه های جانوری موجود در محیط‌زیست خاطرنشان کرد:‌ به‌ طور قطع نگهداری و حفاظت از محیط زیست تنها از عهده یک سازمان خاص بر نمی‌آید بلکه نیاز به همکاری و مشارکت مردم در حفظ محیط زیست را داریم.

وی از مردم شریف شهرستان خواست در صورت مشاهده تخلف مبنی بر شکار، نگهداری پرندگان،  قاچاق حیوانات و پرندگان مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند و این اداره به فوریت اقدام لازم جهت برخورد با متخلفین در دستور کار خود قرار خواهد داد.

دیدگاه شما