تازه های سایت

کد مطلب: 47596
2. مهر 1400 - 1:30
شهرستان نهاوند پس از دو ماه از وضعیت قرمز کرونایی خارج و به حالت نارنجی درآمد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور اعلام شد که بر این اساس در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

شهرستان نهاوند پس از دو ماه از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد و در شرایط نارنجی قرار گرفت که لازم است شهروندان علاوه بر اهتمام بیشتر در راستای تزریق واکسن کرونا همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۸ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

 تا امروز و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۳۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۰۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۵۹۱ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۴ میلیون ۸۷۲ هزار و ۸۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، ۶ هزار و ۵۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۱ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۳۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۱۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۴ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۸۵۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۸ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۵۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۵۲۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

کرونا ۹ خانواده دیگر را در استان همدان داغدار کرد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت ۹ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۸۲۲ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری»  افزود: همچنین با شناسایی ۵۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۷ هزار و ۳۷۳ و بیماران سرپایی مثبت به ۸۴ هزار و ۷۲۱ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۳۹ مورد بود که ۱۸۳ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری اضافه کرد: ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۵۰ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۳۹۲، بهار یک هزار و ۳۹۵، تویسرکان یک هزار و ۴۲۴، رزن یک هزار و ۹۰، درگزین ۳۶۴، فامنین ۳۸۳ و کبودراهنگ یک هزار و ۳۸۴ نفر است.

طاهری خاطر نشان کرد: همچنین تاکنون پنج هزار و ۱۸۷ نفر در ملایر، سه هزار و ۴۸۷ نفر در نهاوند و ۱۰ هزار و ۶۷۴ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

دیدگاه شما