تازه های سایت

کد مطلب: 47560
30. شهريور 1400 - 7:49
پیرو دستور دادستان شهرستان نهاوند و باهمکاری فرماندهی انتظامی و مدیریت منابع آب شهرستان نسبت به ادامه روند جمع آوری و قلع و قمع ادوات غیر مجاز پمپاژ از رودخانه و آبهای سطحی اقدام شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مدیر امور منابع آب شهرستان نهاوند گفت: با توجه به بحران کم آبی و خشکسالی امسال مدیریت منابع آب شهرستان با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی نسبت به ضبط و توقیف ادوات پمپاژ آب که به صورت غیر قانونی از رودخانه گاماسیاب برای آبیاری اراضی استفاده می کنند اقدامات لازم صورت گرفت.

اکبر دهقانی اظهار داشت: هیچگونه مجوزی توسط این اداره در خصوص پمپاژ آب از رودخانه گاماسیاب صادر نشده است و در صورت مشاهده و گزارش هرگونه پمپاژ از رودخانه نسبت به توقیف ادوات مذکور اقدام قضایی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد : با توجه به پیگیری دادستان و همچنین مغایرت با قانون توزیع عادلانه آب هرگونه کشت پاییزی و کشت بهاره در سال آتی از طریق پمپاژ آب سطحی تخلف و به سبب تضییع حقوق محیط زیست و حقابه بهره برداران پایین دستی با دستور قضایی با متخلفان برخورد میشود ،لذاکشاورزان و باغدارانی که تا پایان فصل کشاورزی با کسانی که بدون داشتن حقابه و به صورت پمپاژ مستقیم از رودخانه آب برداشت کنند برخورد جدی می شود.

دیدگاه شما