تازه های سایت

کد مطلب: 47531
28. شهريور 1400 - 8:14
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: این اداره برای بازگشایی مدارس در همه وضعیت های مجازی، حضوری و ترکیبی آمادگی کامل دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسین دارایی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طبق آخرین اظهارات سرپرست وزارت آموزش وپرورش شروع سال تحصیلی جدید در ابتدای مهرماه به صورت غیرحضوری و در بستر شبکه شاد خواهد بود، اما ان‌شاالله با توجه به سرعت گرفتن بحث واکسیناسیون به زودی شاهد آموزش حضوری و نیمه حضوری دانش آموزان خواهیم بود.

 وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید، این تقارن را امری مبارک دانست و افزود: بهار تعلیم و تربیت بستری برای آگاه شدن در زندگی فردی و اجتماعی و هفته دفاع مقدس نیز فرصتی برای شناخت معارف دانشگاه بزرگ دفاع مقدس است.

دارایی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت و اهمیت کار معلمان، به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند:"معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند" اشاره کرد و گفت: بدون تردید هرگونه تحولی که در جامعه رخ می دهد ناشی از تعلیم و تربیت اصولی و درست است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند بر لزوم آمادگی برای هر سه وضعیت برای شروع سال تحصیلی جدید تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد مدیران آمادگی کامل برای هر سه وضعیت حضوری، غیرحضوری و ترکیبی را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ بدیل تامی برای آموزش حضوری وجود ندارد، اظهار داشت: در آستانه سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، چند خواسته داریم که عبارتند از؛ مشارکت خیّرین گرانقدر در تهیه تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان فاقد امکانات آموزش مجازی، نظارت هماهنگ شده اولیا با مدرسه بر فعالیت دانش آموزان در شبکه شاد و استقبال اولیا از ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی چرا که دوره پیش دبستانی اگر اهمیتش از ابتدایی بیشتر نباشد، کمتر نیست.

دارایی گفت: با توجه به اینکه تقریباً همه همکاران ما در شهرستان واکسینه شده اند بر اساس دستورالعمل های دریافتی از آبان ماه به تدریج مدارس به سمت آموزش حضوری حرکت خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود از آمادگی کامل مدارس شهرستان برای بازگشایی مطلوب و باشکوه‌ در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: در قالب پروژه مهر و ذیل کارگروه‌های هفت‌گانه، برنامه‌ریزی لازم جهت بازگشایی مطلوب ۲۳۵ آموزشگاه شهرستان با جمعیت دانش‌آموزی حدود ۲۶ هزار نفر انجام گرفته است.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند در ادامه با اشاره به لزوم شناسایی و جذب نوآموزان دوره پیش دبستانی، ادامه داد: دوره پیش دبستانی یکی از دوره های بسیار مهم برای دانش آموزان است و تجربه ثابت کرده است که دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را سپری کرده اند از نظر تحصیلی و اجتماعی بودن نسبت به همسالان خود که این دوره را نگذرانده اند،  بسیار جلوتر هستند.

دارایی در ادامه با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش وپرورش در فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان است از مدیران خواست تا مفاد این سند را به دقت مطالعه کنند و به کار ببندند.

دیدگاه شما