تازه های سایت

کد مطلب: 47518
27. شهريور 1400 - 8:29
مدیر آموزش و پرورش نهاوند:
شروع مجازی سال تحصیلی جدید در نهاوند
مدیر آموزش و پرورش نهاوند با اشاره به اینکه شروع سال تحصیلی جدید به صورت مجازی خواهد بود، گفت: با توجه به روند واکسیناسیون از آبان ماه به تدریج مدارس به سمت آموزش حضوری حرکت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسین دارایی از آمادگی کامل شهرستان برای بازگشایی مدارس و آغاز مهری باشکوه خبر داد و با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید، این تقارن را امری مبارک دانست و افزود: بهار تعلیم و تربیت بستری برای آگاه شدن در زندگی فردی و اجتماعی و هفته دفاع مقدس نیز فرصتی برای شناخت معارف دانشگاه بزرگ دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت و اهمیت کار معلمان، به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند:«معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند» اشاره کرد و گفت: بدون تردید هرگونه تحولی که در جامعه رخ می‌دهد،  ناشی از تعلیم و تربیت اصولی و درست است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با تاکید بر تقدم تربیت بر تعلیم ادامه داد: اگرچه تعلیم و تربیت لازم و ملزوم هستند؛ اما طبق آیات قرآن کریم، تربیت بر تعلیم تقدم دارد؛ چرا که تعلیم پر کردن ذهن است و امکان فراموشی دارد، اما تربیت تزکیه نفس و اخلاق است؛ تعلیم با ذهن دانش‌آموز سر و کار دارد اما تربیت با روح و جان و مسلماً اگر تعلیمی خالی از تربیت باشد، مضر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پرورش به دنبال شکوفایی استعدادهایی است که خداوند در انسان به ودیعه گذاشته است، خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین نیز که به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش است، بُعد تربیتی بسیار پررنگ تر دیده شده و بیشتر ساحت‌های این سند به بحث‌های تربیتی پرداخته است.

دارایی در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی کامل مدارس شهرستان برای بازگشایی مطلوب و باشکوه‌ در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: در قالب پروژه مهر و ذیل کارگروه‌های هفت‌گانه، برنامه‌ریزی لازم برای بازگشایی مطلوب ۲۳۵ آموزشگاه شهرستان با جمعیت دانش‌آموزی حدود ۲۶ هزار نفر انجام گرفته است.

وی بیان داشت: در آستانه سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، چند خواسته داریم که عبارتند از مشارکت خیّرین گرانقدر در تهیه تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان فاقد امکانات آموزش مجازی، نظارت هماهنگ شده اولیا با مدرسه بر فعالیت دانش آموزان در شبکه شاد و استقبال اولیا از ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی؛ چرا که دوره پیش دبستانی اگر اهمیتش از ابتدایی بیشتر نباشد، کمتر نیست.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با اشاره به اینکه بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش شروع سال تحصیلی جدید به صورت مجازی خواهد بود، ادامه داد: با توجه به اینکه تقریباً همه همکاران ما در شهرستان واکسینه شده‌اند، بر اساس دستورالعمل‌های دریافتی، از آبان ماه به تدریج مدارس به سمت آموزش حضوری حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما