تازه های سایت

کد مطلب: 4709
28. آبان 1391 - 8:11
سایت گرو :کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال 2012 را اعلام کرد که در بین آنها دو بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس حضور دارند. این فهرست از بازیکنانی انتخاب شده است که در فوتبال آسیا بازی می کنند و بازیکنان آسیایی شاغل در لیگ‌های اروپایی منظور نشده‌اند.
از سوی AFC اعلام شد؛
علی کریمی و محسن بنگر در میان نامزدهای بازیکن سال فوتبال آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال 2012 را اعلام کرد که در بین آنها دو بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس حضور دارند. این فهرست از بازیکنانی انتخاب شده است که در فوتبال آسیا بازی می کنند و بازیکنان آسیایی شاغل در لیگ‌های اروپایی منظور نشده‌اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، در فهرست پنج نفره بازیکن سال 2012 آسیا علی کریمی و محسن بنگر از ایران و سه بازیکن دیگر از کشورهای چین، استرالیا و کره جنوبی قرار دارند. بر پایه گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، کریمی که در سال 2004 به عنوان بازیکن سال آسیا معرفی شد، دوباره به این فهرست بازگشته است.

"لی کئون - هو" که به اولسان هیوندای کره جنوبی کمک کرد تا به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کند در این فهرست حضور دارد. "لوکاس نیل"، مدافع استرالیایی، محسن بنگر، مدافع تیم فوتبال ایران، و ژنگ ژی، مدافع گوانگژو اور گرانده چین در میان پنج نامزد قرار دارند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین سه نامزد بازیکن زن برتر سال آسیا را انتخاب کرده که اسامی آنها به شرح زیر است:
* آیا میاما (ژاپن)
* هوماره ساوا (ژاپن)
* یوکی اوگیمی (ژاپن)

هر سه با تیم المپیک ژاپن به مدال نقره بازی های المپیک 2012 لندن دست پیدا کردند. اسامی سه نامزد بهترین بازیکن بین المللی سال آسیا هم به شرح زیر است:
* مارک شوارتزر (استرالیا) - فولهام
* شینجی کاگاوا (ژاپن) - منچستریونایتد
* یوتو ناگاتومو (ژاپن) - اینتر میلان

فهرست سه بازیکن خارجی برتر سال آسیا:
* برونو کوررا (برزیل) - سپاهان ایران
* ریکاردو اولیویرا (برزیل) - الجزیره امارات
* روجریو د آسیس کوتینیو (برزیل) - کویت اف سی

دیدگاه شما