تازه های سایت

کد مطلب: 46170
8. خرداد 1400 - 3:52
مدیر آموزش وپرورش نهاوند گفت: تحقیق و پژوهش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جایگاه مهمی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسین دارایی اظهار داشت: برابر این سند، رویكرد آموزش و پرورش از نظامی صرفاً آموزشی به سمت روش های تربیت و تدریس فعال و روش های یادگیری فعال مبتی بر حل مسئله تغییر پیدا كرده است كه در دل این تغییر رویكرد، مقوله پژوهش مورد تاكید قرار گرفته است.

دارایی تغییر حافظه محوری به پژوهش‌محوری و تربیت دانش‌آموزانی خلاق و نوآور را از دیگر تاكیدات سند تحول برشمرد و افزود: آنچه در ذهن و حافظه بلندمدت دانش‌آموزان می‌ماند، تجربه های شخصی و گروهی است که با هدایت معلمان انجام گرفته و به مهارت تبدیل شده است.

وی با تاکید بر لزوم یادگیری پژوهش‌محور توسط دانش‌آموزان، اظهار داشت: یادگیری که مبتنی بر پژوهش باشد، ماندگار خواهد بود و پژوهشسرای دانش‌آموزی نقش بسیار مهمی در تحقق این مهم دارد.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند ادامه داد: در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی است که می توان از طریق حل مسئله، پروژه‌ها و جشنواره‌های علمی پژوهشی، دانش‌آموزانی پژوهشگر، خلاق و مبدع تربیت کنیم.

دارایی با تاکید بر لزوم ارتباط موثر و پیوسته‌ی مدارس با پژوهشسرای دانش آموزی، گفت: دانش‌آموزانی که در دوران تحصیل خود در مدرسه، در فعالیت های گروهی و پژوهشی فعالیت دارند، در دوران تحصیلات دانشگاهی نیز این راه را ادامه داده و بسیار موفق‌تر عمل می‌کنند.

دیدگاه شما