تازه های سایت

کد مطلب: 46168
7. خرداد 1400 - 13:38
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: متخلفان صید غیر مجاز ماهی در رودخانه حرم آباد این شهرستان شناسایی و با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پس از دریافت گزارشی از سوی حامیان محیط زیست این شهرستان در خصوص صید غیرمجاز ماهی در رودخانه حرم آباد بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: حامیان محیط زیست این شهرستان پس از مشاهده افرادی ناشناس که در فصل ممنوعه صید اقدام به صید غیرمجاز کرده بودند تصاویر افراد را به اداره محیط زیست ارسال کردند.

سلگی افزود: پس از تحقیق، متخلفان شناسایی شدند و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند بیان داشت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده متخلفان این اداره با گشت و کنترل‌های مستمر در مناطق شهرستان و با کمک حامیان محیط زیست از هرگونه تخلف در این حوزه جلوگیری می کند و با افراد متخلف برخورد قاطع خواهد شد.

وی همچنین از بازدید کارشناس این اداره از مناطق حفاظت شده ملوسان خبر داد و گفت: امسال به خاطر کاهش بارندگی و خشک شدن زودهنگام پوشش گیاهی امکان آتش سوزی در مناطق بالا است.

سلگی با بیان اینکه راهکارهای زیادی برای اطفای حریق انجام شده است، گفت: تجربه نشان می‌دهد مشارکت محلی و آموزش افراد محلی بسیار مهم است و در خیلی موارد این عزیزان جلوتر از نیروهای اطفا حریق هستند که باید بر جلب مشارکت مردم منطقه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اگر مراتع دچار حریق شود اثرات مخربی بر روی زندگی جانواران منطقه و تغذیه گونه های جانوری دارد تا جایی که مجبوریم از تغذیه مصنوعی استفاده کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند افزود: پس از بازدید کارشناسان از منطقه حفاظت شده ملوسان، ضمن بررسی تجهیزات اطفاء حریق این پاسگاه محیط بانی نسبت به آموزش لازم و آماده باش جهت پیشگیری از هرگونه حریق احتمالی و استفاده از مشارکت های جوامع محلی به مسئول منطقه تاکید شد.

وی در پایان گفت: با توجه به اهمیت اطفا حریق در مناطق حفاظت شده در این بازدید تجهیزات اطفاء حریق به محیط بانی ملوسان تحویل داده شد.

دیدگاه شما