تازه های سایت

کد مطلب: 46086
31. ارديبهشت 1400 - 12:34
شهردار نهاوند گفت: به زودی چهار طرح بزرگ عمران شهری با اعتبار 24 میلیارد و 750 میلیون تومان در شهر نهاوند مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با اشاره به افتتاح چهار طرح بزرگ عمران شهری با ۲۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در شهر نهاوند اظهار کرد: این طرح‌ها شامل طرح بزرگ گردشگری بام نهاوند به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع با سرمایه کلی ۱۲ میلیارد تومان است که از دو سال پیش مراحل اجرایی آن شامل نصب مبلمان، احداث و سنگ فرش ورودی بام، ساماندهی پارک بلوط، جدول گذاری مسیر دسترسی، تامین روشنایی، احداث پارک کودک و ایجاد راههای دسترسی متعدد به بام آغاز و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به وجود این طرح بزرگ شهری در «بام نهاوند» گفت: برای آماده‌سازی این طرح توریستی ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان شامل زیرسازی وایجاد تاسیسات اولیه، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای اجرای کف پوش به مساحت ۵ هزار و ۱۰۰ متر مربع، ۸۵۰ میلیون تومان برای اجرای بتن مسلح کف استخر بام به مساحت ۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع، ۶۲۰ میلیون تومان برای احداث سینمای تابستانه به مساحت ۳۰۰ متر مربع، ۲۵۰ میلیون تومان برای نصب نرده‌های دور دریاچه و ۲۹۰ میلیون تومان برای احداث سرویس بهداشتی هزینه شده است. 

شهردار نهاوند حل مشکل آب شرب بام نهاوند را یکی از اقدامات زیربنایی توسعه این منطقه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه کمبود آب برای آبیاری فضای سبز این منطقه یکی از مشکلات بام نهاوند طی سالهای اخیر بوده است با پیگیری‌های دو سال اخیر ایستگاه پمپاز آب به ظرفیت 300 هزار لیتردر حال راه‌اندازی است که با انتقال آب از چاه میدان آیت اله علیمرادیان تا ایستگاه و ادامه لوله گذاری تا دریاجه بام مشکل آب این مکان برای همیشه برطرف شد.

وی از واگذاری ۳۰ ساله بام ابوذر به شهرداری خبر داد و گفت: به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی طی پیگیری‌های صورت گرفته این مکان از سوی سازمان جنگل‌ها و مراتع به صورت ۳۰ ساله به شهرداری واگذار شد تا بخش خصوصی بتواند با برنامه‌ریزی بلندمدت برای سرمایه‌گذاری در این بخش ورود پیدا کند. 

 احداث پارک نواری بلوار چهارباغ در خروجی نهاوند به کرمانشاه 

حسین پور احداث پارک نواری بلوار چهار باغ واقع در خروجی نهاوند به کرمانشاه را از دیگر طرح‌های مهم عمران شهری نهاوند ذکر کرد و گفت: طرح  احداث پارک نواری بلوار چهار باغ که از سال گذشته آغاز شده از جمله طرح‌های تفریحی شهری است که در آن با ایجاد امکانات ورزشی و تفریحی نقش مهمی در زیبا سازی ورودی شهر و شادابی و نشاط مردم و اهالی منطقه ایفا شده است. 

وی گفت: این پروژه در فضایی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع با سرمای۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتباراحداث شده که در آن امکاناتی مانند طرح آبنمای موزیکال کف خشک که برای نخستین بار در استان طراحی شده بله اجرا درآمده است.

شهردار نهاوند گفت: از جمله امکانات ایجاد شده در این طرح اجرای آبنمای کف خشک شامل ابنیه و تاسیسات به متراژ ۳۰۰ متر مربع با یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ایجاد پیست دوچرخه‌سواری به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع با سرمایه ۱۱۲ میلیون تومان، اجرای زمین فوتبال با چمن مصنوعی به نام مرحوم داریوش جهانیان و فوتبال ساحلی با مشارکت یکی از خیرین جمعا با سرمایه ۶۵۰ میلیون تومان است.

وی در ادامه اجرا و تکمیل پروژه پیاده‌راه سعدی را از دیگر طرح‌های شهری آماده افتتاح در شهر نهاوند ذکر کرد و گفت: طرح پیاده‌راه سعدی از جمله طرح‌های مصوب ستاد بازآفرینی شهری است که در فاز اول کف‌سازی، جداره‌سازی، همسطح‌سازی پیاده رو با کف خیابان و اجرای طرح‌های زیربنایی  آب و برق و مخابرات در آن اجرا شده است. 

حسین‌پور با بیان اینکه اجرای پیاده راه سعدی در مرکز شهر که از شلوغ ترین خیابان‌های نهاوند بود می‌تواند علاوه بر ساماندهی ترافیک شهری بر جذابیت آن به عنوان یک مرکز گردشگری شهری بیفزاید افزود: به منظور زیباتر کردن این پیاده‌راه یکی از برنامه‌های ما اجرای طرح قالی «عشوند» به عنوان برند نهاوند در سنگ فرش خیابان است که علاوه بر زیبا ساختن آن گام مهمی در زمینه معرفی فرهنگ شهرستان برداشته شود.

وی گفت: این طرح‌ها با حمایتهای همه‌جانبه و بی‌دریغ شورای شهر اجرایی شده و می‌تواند در توسعه و با نشاط سازی محیط شهری و احیای حقوق اجتماعی شهروندی اثر زیادی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

واقعاً جای تشکر دارد.خیلی ممنونم ولی اگر در ورودیهای شهر بیشتر کار شود بهتره مخصوصا درختکاری و فضای سبز

دیدگاه شما