تازه های سایت

کد مطلب: 4526
24. آبان 1391 - 6:40
سایت گرو به نقل از فارس: ستاره آرژانتینی بارسلونا برای تکمیل موفقیت‌هایش در فوتبال به شکستن ۷ رکورد دیگر فکر می‌کند.
اهداف بعدی مسی مشخص شد
شکستن رکوردهای مارادونا، مولر و دی استفانو

سایت گرو به نقل از فارس: ستاره آرژانتینی بارسلونا برای تکمیل موفقیت‌هایش در فوتبال به شکستن ۷ رکورد دیگر فکر می‌کند.

خبرگزاری فارس:<br />
شکستن رکوردهای مارادونا، مولر و دی استفانو

به گزارش خبرگزاری فارس، آخرین موفقیت افسانه‌ای که توسط مسی به دست آمد، عبور از رکورد گلزنی پله بزرگ در تقویم یک سال بود. ستاره آرژانتینی 2 بار دروازه مایورکا را باز کرد تا رکورد بهترین بازیکن تاریخ فوتبال برزیل را پشت سر بگذارد اما مسی به استراحت نخواهد پرداخت و برای رسیدن به 7 موفقیت تاریخی دیگر بسیار نزدیک شده است. بازیکنانی همچون دی استفانو، گرد مولر یا مارادونا نیز بهترین رکورد شخصی خود را در معرض تهدید این ستاره آرژانتینی می‌بینند.

مسی 9 گل با رکورد گرد مولر که 85 گل در یک فصل در ترکیب بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان در 60 بازی به ثمر رسانده، فاصله دارد. ستاره آرژانتینی در ماه مارس رکورد سزار را به عنوان بهترین گلزن بارسلونا در تمام رقابت‌ها پشت سر گذاشت و اکنون تنها 8 بازی با رکورد تعداد بازی‌های سزار (192 بازی) در 13 دوره رقابت‌های لیگ فاصله دارد.

اوزه‌بیو، مولر، یاردل، آنری، کریستیانو رونالدو و مسی همگی کفش طلا را برده‌اند. اگر مسی یک بار دیگر این جایزه را کسب کند، تنها بازیکنی می‌شود که 3 بار توانسته این جایزه را کسب کند.

مسی 16 گل در رقابت‌های ال‌کلاسیکو مقابل رئال مادرید به ثمر رسانده است. فقط دی‌استفانو با به ثمر رساندن 18 گل بیشتر از او گلزنی کرده است. به هر حال مسی بالاترین درصد گلزنی (0.77) در هر بازی را دارد و حتی دی استفانو، رائول و سزار را پشت سر گذاشته است.

ویویان وودوارد، بازیکن سابق تاتنهام و چلسی 25 گل در رقابت‌های بین‌المللی ملی و باشگاهی در سال 1909 به ثمر رسانده است. مسی در این فصل توانسته تاکنون 23 گل به ثمر برساند. وی همچنین می‌تواند اولین بازیکنی باشد که در 5 فصل متوالی لیگ قهرمانان آقای گل شود.

مسی تنها 3 گل برای رسیدن به رکورد مارادونا در تیم ملی آرژانتین فاصله دارد. وی در 75 بازی 31 گل به ثمر رسانده در حالی که دیه‌گو مارادونا در 91 بازی 34 گل به نام خود ثبت کرده است.

دیدگاه شما