تازه های سایت

کد مطلب: 44315
26. آذر 1399 - 8:44
با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا جامعه سلامت از شیوع مجدد این بیماری در دورهمی های این شب ابراز نگرانی کرده‌اند و بر لزوم مدیریت میهمانی‌های این شب تأکید دارند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، یلدای امسال تفاوت عمده‌ای با سال‌های گذشته دارد و شهروندان که در طولانی‌ترین شب سال به دیدار بزرگان و خانواده می‌رفتند با توجه به شرایط کرونایی باید امسال این مراسم را به‌صورت مجازی برگزار کنند چون دورهمی ها مکان مناسبی برای شیوع بیماری کرونا است.

با رعایت دستورات بهداشتی در هفته‌های اخیر میزان ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا کاهش‌یافته است و بسیاری از شهرهای قرمز اوضاع بهتری را تجربه می‌کنند و این روند باید تداوم یابد.

در شب یلدای امسال شهروندان حتی‌المقدور باید از میهمانی‌ها و برگزاری دورهمی ها خودداری کنند تا فشار مضاعفی به کادر درمان وارد نشود.

شهرستان نهاوند نیز چند روز است که آمار ابتلای پایینی دارد و در دو روز گذشته فقط یک مرد ابتلای جدید داشته که جای امیدواری است ولی همچنان اوضاع شکننده است و با برگزاری یک مراسم و دورهمی وضعیت می‌تواند دوباره قرمز شود.

لزوم مدیریت دورهمی های شب یلدا

مراد ناصری فرماندار نهاوند دراین‌باره می‌گوید: خوشبختانه با تلاش و همراهی مجموعه شهرستان و همکاری خوب مردم این منطقه وضعیت بهتر شده است ولی این به معنای پایان کرونا نیست.

وی ادامه داد: نتیجه همراهی و همدلی مردم و مسئولین و گروه‌های جهادی همین آرامش و کنترل بحران کرونا ویروس است ولی وضعیت شکننده و حساس است و همچنان باید پروتکل‌ها رعایت شود.

فرماندار نهاوند گفت: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و آن را به‌خوبی مدیریت نکنیم یک هفته بعد از شب یلدا شاهد مرگ‌ومیر بیشتری در اثر دورهمی های یلدا خواهیم بود.

وی افزود: کادر درمان در این مدت زحمات زیادی متحمل شده است و نباید با برگزاری دورهمی شب یلدا زحمات این عزیزان را به باد داد و اگر این شرایط را مدیریت نکنیم باید منتظر موج بعدی کرونا باشیم.

ناصری عنوان کرد: کاهش تعداد مبتلایان نتیجه همراهی مردم است و با اجرای طرح شهید سلیمانی امیدواریم اوضاع بهتر هم بشود و در این طرح نیازمند همکاری مردم هستیم.

وی در پایان گفت: در راستای اجرای این طرح بیش از ۱۳۰۰ نفر فعالیت می‌کنند و با همکاری بسیج و گروه‌های جهادی و شبکه بهداشت و درمان طرح در حال اجرا است.

اجرای طرح شهید سلیمانی با مشارکت ۸۵۰ نفر از بسیجیان

سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند نیز در این خصوص گفت: با همکاری مردم و تلاش مجموعه شهرستان شاهد کاهش آمار هستیم ولی باید مراقب باشیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: حضور در تجمعات و دورهمی ها یکی از علل افزایش شیوع کرونا در شهرستان است که از خانواده‌ها و شهروندان درخواست داریم از برگزاری دورهمی ها اجتناب کنند.

مختاری به طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای نظارت، کنترل و مقابله با بیماری کرونا تدوین‌شده و بسیار طرح خوبی است.

وی ادامه داد: در این طرح بیش از ۸۵۰ نفر از بسیجیان شهرستان مشارکت می‌کنند و در ۲۰ منطقه شهرستان آموزش‌های لازم را به شهروندان ارائه می‌کنند.

دبیر قرارگاه زیستی نهاوند افزود: این طرح یکی از کامل‌ترین طرح‌ها است که بعد از کارشناسی جهت ساماندهی اوضاع کرونایی در دستور کار ستاد ملی کرونا قرارگرفته است و در مناطق مختلف شهری و روستایی نهاوند نیز اجرا می‌شود.

مختاری اظهار داشت: تقریباً همه بسیجیان حاضر در این طرح آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند و حدود ۳ هفته است که این طرح شروع‌شده است.

وی در پایان گفت: مجموعه سپاه و بسیج شهرستان تا ریشه‌کنی بیماری کرونا در کنار شهروندان خواهد بود و از همه امکانات برای این منظور استفاده می‌کند و از شهروندان هم درخواست داریم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

دورهمی های شب یلدا به‌صورت مجازی برگزار شود

علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: کادر درمان در این مدت شبانه‌روز در حال تلاش برای بهتر شدن اوضاع کرونایی بوده است و مردم نیز باید همراهی کنند.

وی افزود: در شهرستان با تلاش مسئولان و همکاری خوب اصناف و مردم شرایط بهتر از قبل شده است و برای شب یلدا نیز خود شهروندان باید همت کنند و به یاری کادر درمان بیایند.

شهبازی اظهار داشت: امسال بهتر است مراسم و دورهمی های شب یلدا را به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا به‌صورت مجازی برگزاری کنیم تا وضعیت بهتر شود.

وی ادامه داد: ابتدا از مردم و سپس از مسئولان شهرستان تقدیر و تشکر می‌کنم که با تلاش این جمع توانستیم تا به امروز ویروس را در شهرستان کنترل کنیم و از این به بعد هم باید پروتکل‌ها رعایت شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس کنترل بیماری کرونا را مستلزم عزم همگانی همه جامعه و هماهنگی دستگاه‌ها در سطوح مختلف و سعی حداکثری برای ارائه خدمات اداری به مردم در شرایط سخت کرونایی و اقتصادی عنوان کرد.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما