تازه های سایت

کد مطلب: 44299
25. آذر 1399 - 7:39
همدان معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از راه‌انداری شهرک منبت‌کاران روستای دهفول نهاوند خبر داد و گفت: این اقدام به منظور ساماندهی کارگاه‎های منبت‌کاران این روستا است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،هاشم مظاهری ادامه داد: برای احداث شهرک منبت‌کاران روستای دهفول و راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی منبت مبلمان در شهرک صنعتی، ۲۵ قطعه زمین به هنرمندان این روستا واگذار شده است.

وی بیان کرد: در فاز نخست این شهرک، زمین‌ها به هنرمندان روستای دهفول که دارای جواز تأسیس کارگاهی بودند، واگذار و به زودی کار ساخت کارگاه‎های صنایع دستی آن آغاز خواهد شد.

مظاهری با بیان اینکه نهاوند پس از شهرستان‌های تویسرکان و ملایر قطب تولید منبت در استان همدان است، ادامه داد: در این شهرستان حدود ۳۰۰ کارگاه منبت وجود دارد.

وی مطرح کرد: حدود ۴۰۰ هنرمند در نهاوند و در حوزه مشاغل وابسته به چوب فعالیت می‌کنند که در مجموع برای ۸۱۹ نفر شغل ایجاد کرده‌اند و در رشته‌های منبت، معرق و مشبک فعال هستند و رشته غالب آن‌ها منبت‌کاری است.

 روستای «دهفول» نهاوند به عنوان پایلوت صنعت منبت استان همدان مطرح شده است و ساخت مبل منبت در آن بیش از ۷۰ سال پیشینه دارد. در حال حاضر ۱۲۰ کارگاه فعال نجاری در این روستا موجود است که به تولید مبلمان اختصاص دارد و جوانانی با میانگین سنی ۲۰ تا ۲۵ سال در آن‌ها مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام

دیدگاه شما